Edimax Router og Arrownet som udbyder
Fra : Ole Alex

Dato : 05-05-06 19:40

Hej

I min anetteneforening er man gået over til offentlig IP adresse og det
bevirkede at jeg måtte skifte min swich ud med en router der har NAT
funkton, men jeg kan ikke få hul igennem.

Arrownet oplyser at jeg skal sætter routeren på Dynamisk IP og så skal den
selv klare resten, men det gør den ikke.. Når jeg klikker på punktet
Dynamisk dukker der et punkt op med Host og noget MAC skal der stå noget her
og i givet fald hvad..
Lige nu kører jeg på den gamle switch, men kan så kun have to pc tændte af
gangen.

Er der nogen der kan hjælpe vil jeg være glad. Arrownet yder ikke support på
routere.

Ole

Fra : jamen

Dato : 05-05-06 19:56

Ole Alex wrote:

> [...]
> og i givet fald hvad..
> Lige nu kører jeg på den gamle switch, men kan så kun have to pc tændte af
Prøv med MAC adresse kloning. På en af dine pcere som har internet, lav
en ipconfig /all i en kommandoprompt, og indskriv den fysiske hardware
adresse i routeres MAC adresse punkt

Det plejer at virke, når udbyderen har en (midlertidig) lås på kundens
MAC adresse

Fra : Per Larsen

Dato : 05-05-06 20:58

"Ole Alex" <oap@nyka.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> I min anetteneforening er man gået over til offentlig IP adresse og det
> bevirkede at jeg måtte skifte min swich ud med en router der har NAT
> funkton, men jeg kan ikke få hul igennem.

Hej Ole

Er der ikke noget med at du skal bruge bruger/password først gang en ny
enhed skal på nettet gennem Arrownet. Jeg ville prøve at logge ind på deres
selvbetjeningsside og frigive en mac adr. evt. indtaste routeren mac.

--
Venlig hilsen
Per Larsen

Fra : SD

Dato : 05-05-06 21:07

Jo tak de nødder hos Arrownet kender vi godt !

Har samme problem med min nye router, som er nummer 2 jeg prøver at få op og
virke. Den første kunne jeg ikke få på nettet, så jeg byttede den til
samme mærke som mit accespoint, i håb om at det måtte betyde held
Men lige lidt hjalp det !
Har lige brugt 30 minutter med Linksys på Live Chat, og det eneste alle
siger er at man skal klone Mac-adressen fra sit netkort....men det har jeg
snart gjort 1000 gange, og brugt mac fra mit accespoint, et fra et netkort
som skulle få en fast IP adresse når Arrownet så dens MAC-adresse....men alt
sammen virker ikke !

Så alle producenter siger man skal have fat i sin udbyder (Arrownet) som
ikke VIL hjælpe !

Held og lykke siger jeg bare, vi mødes sikkert igen når vi står i kø hos TDC
for at bestille ADSL.

Søren D

Fra : Morten Christensen

Dato : 05-05-06 23:23

Ole Alex skrev:
> [...]
> gangen.
>
> Er der nogen der kan hjælpe vil jeg være glad. Arrownet yder ikke support på

Jeg har sat 2 forbindelser på Arrownet op fornylig med billige
Trendnet-routere.

Det kørte out-of-the-box med dhcp på wan/internet-porten.

I begge tilfælde havde det været slukket for maskineri i huset så længe
at lease-time hos Arrownet helt sikkert var løbet ud.

--
Morten Christensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-05-06 09:35

"Ole Alex" <oap@nyka.dk> wrote in message
> [...]
> her og i givet fald hvad..
> Lige nu kører jeg på den gamle switch, men kan så kun have to pc tændte af

Du over de andre forslag, er det måske fordi i har kørt emd faste Ip
adresser på netkort før? og du derfor oså skal sætte DCHP til på dit
netkort, så du kan få en ip fra routeren.

men det lyder nu ikke til du har valgt DHCP i routeren år du skal taste
noget ind.

WAN

Connection Type : DHCP Client
Cable Status : Connected
Network Status : Established

Fra : Ole Alex

Dato : 07-05-06 12:45

Takker for alle foslag, kom til sidst op og køre med de to første Pc´er..

Det var ikke nok at clone MAC adresse.
Løsning, fik endelig fat i en fornuftig supporter hos Arrownet der slettede
mine tilmeldinger ( noget med to låse mac adresser, fik et hits har om at
maskinerne skulle stå til reservationen var slettet, her i gruppen ) det fik
den ene maskine i gang, her lavede jeg et ipconfig/all opslag og så at der
var tildelt en foretrukken DNS server, dette gjorde jeg også på maskine nr.
2 i netkort indstillingerne, så nu er den på.

Så nu igang med maskine nr. 3 så indtil videre tak for hjælpen, måske jeg
ved test ikke er ordentligt kørende og bliver nødt til at vende tilbage
efter flere råd.

OLe