spore sider
Fra : Søren

Dato : 04-05-06 19:19

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-05-06 01:09

Søren skrev:

> [...]

Altså det man normalt kalder "krænkelse af privatlivets fred"?

Claus

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-05-06 21:18

On Sun, 7 May 2006 02:09:03 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

> Altså det man normalt kalder "krænkelse af privatlivets fred"?

Hvis det er ens egne pc'er? Nej, det kalder man det vist ikke.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-05-06 12:15

Asbjorn Hojmark skrev:

> Hvis det er ens egne pc'er? Nej, det kalder man det vist ikke.

Hvorfor spore sider, man selv har være inde på?

Uanset hvem, der ejer maskinen, så er det stadig en krænkelse hvis man vil
overvåge andre personer, med mindre det naturligvis tydeligt fremgår eller
er bekendtgjort for andre.

Claus

Fra : Henrik Hartig

Dato : 08-05-06 13:55

Claus Tersgov skrev:

> [...]
> overvåge andre personer, med mindre det naturligvis tydeligt fremgår eller

Kunne for eksempel være hvis man har børn i hjemmet.
Andre grunde kunne være et netværk i en lille virksomhed.
Det er under alle omstændigheder administratoren som bestemmer om der må
spores hjemmesider - intet odiøst i det.

Jeg er faktisk også interesseret i et svar på spørgsmålet. Kunne være
rart med et svar på det oprindelige spørgsmål

/henrik

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 08-05-06 14:53

On Mon, 8 May 2006 13:15:27 +0200, "Claus Tersgov"

Tja, og det ved du jo ikke. So there.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 08-05-06 15:02

On Thu, 04 May 2006 20:19:16 +0200, Søren wrote:

> [...]

Med de oplysninger du giver må svaret være et helt klart måske.

Fortæl nærmere om nettet, er det med switch eller hub, står din PC tændt
altid, har du adgang til en router eller anden form for gateway der kan
bruges til logning?

Tomas

Fra : brian

Dato : 10-05-06 20:39

ja nemt men som de andre skriver så er det ikke et spørgsmål om man
kan men om man skal.

I privat hjemmet hvor børnenes færden ønskes overvåget, ja så ved alle
at hvis forældre overvåger og/eller forbyder så skal ungerne nok finde
et andet sted at gøre det "ifølge forældrene ulovlige".
Så kan forældrene sidde tilbage og sige vil logger alt hvad ungerne
ser på nettet her hjemme og der sker ikke noget forkert. (men hvad
gjorde du så selv da du var ung du gjorde det uden for hjemmet.

hvis det er en arbejdsplads så har du problemer men at logge hvis ikke
alle ved besked om at dette foregår (husk du skal dokumentere/BEVISE
at alle er bekendt med det.)

men det er nemt at gøre hvis man har lidt kendskab til simpel netværk

vil ikke sidde og oplyse hvordan da hensigten ikke er klar i
spørgsmålet. men google kan mange ting

Hilsen

Brian