Total Annihilation over internet ?
Fra : Simon [2700]

Dato : 04-05-06 18:24

Hej,

Mig og par venner har genfundet vores gammle Total Annihilation spil, og
ville i den anledning gerne spille lidt men over nettet istedet for LAN som
vi ellers har brugt det til.

Men når jeg hoster et spil, kan de godt nok se det på listen (man indtaster
en IP, og får så de spil der bliver hostet på den listet) og spillet kan
ses, men de kan ikke joine det ?

Jeg har installeret spillet på en bærbar så jeg kunne prøve at få
forbindelse fra den af, og over LAN virker alt fint, men når jeg hopper på
et andet wifi end det min spillemaskine ellers har adgang til (/router) for
at få forbindelse så har jeg samme problem.

Jeg har åbnet for en række porte på min router, og sat den til at forwarde
til min spille maskine som virtuel server (D-Link DI 714P+ router), og går
ud fra det virker (prøvede samme fremgangsmetode for en ftp server, og denne
kunne jeg godt få adgang til på de porte jeg nu testede).

Så er der nogen der har nogle gode råd, hvis i ligefrem kender TA, har jeg
listet portene jeg har fundet nedenfor.

Jeg tænkte om der findes et program der evt kan skrive alle forbindelser (og
type) som der bliver lavet til maskinen fra jeg starter programmet, evt på
en enkelt applikation, for så kunne jeg ved at sætte dette til på begge
maskinerne forhåbenligt se om dette var problemet (om der skjuler sig en
port mere)...
-Jeg tvivler dog lidt for jeg kunne få forbindelse til min vens spil, og han
havde "kun" forwardet 2300-2400 og 47624.. men jeg er ved at være deperat.

På forhånd tak !

mvh:Simon
når der står "both" står dette for både UDP og TCP pakker.
det er listet som

TA: High Ports 192.168.0.120 Both 28800-29000 / 28800-29000 always
TA: Main Ports 192.168.0.120 Both 2300-2400 / 2300-2400 always
TA: DX7 and older 192.168.0.120 Both 47624 / 47624 always
TA: DX8 and newer 192.168.0.120 Both 6073 / 6073 always
TA: GBL 192.168.0.120 Both 7777-7778 / 7777-7778 always
TA: Something 192.168.0.120 Both 5190 / 5190 always

Fra : Jan

Dato : 04-05-06 21:22

Hej Simon,

Simon [2700] wrote:
> Hej,
>
> Mig og par venner har genfundet vores gammle Total Annihilation spil,
> og ville i den anledning gerne spille lidt men over nettet istedet
> for LAN som vi ellers har brugt det til.

Prøv at instaler "Warzone" det er der TA spilles på nettet nu, efter MSN
gaming zone har fjernet TA på deres server.
Warzone er en gratis server, lavet Axis and Allies og TA spillere, den har
en indbygget porttester, så kan du se hvilke porte du mangler.

TA er jo et gammelt spil, og lidt besværligt når det gælder NAT, programmet
"getalllistenports" kan fortælle hvilke porte TA bruger på netop din
maskine, TA bruger ikke nødvændigvis de samme porte på alle maskiner... du
kan hente det her http://www.tcbw.net/ta/idxS17TA.html

Husk at åbne de samme porte i din firewall

Der er god hjælp at hente her http://www.tcbw.net/ta/idxNATSolutionsTA.html

Jeg spiller selv TA på warzone, så måske ses vi der :)

Mvh
Jan

Fra : Simon [2700]

Dato : 05-05-06 08:33

mange tak, det vil jeg lige få afprøvet.
mvh.Simon

Fra : Simon [2700]

Dato : 05-05-06 09:26

En lille update, warzone sagde alle mine porte var åbne, og det ser rigtigt
ud på routeren, men jeg kunne stadig ikke hoste spil på "normal" vis, men
når jeg benyttede mig af warzone klienten virkede det sørme.. så det var
fedt, tak for hjælpen, nu skal jeg bare lige ha lokket de andre til at
installere den :)

god weekend

Mvh.Simon

Fra : Jan

Dato : 18-05-06 15:30

Hej Simon,

Simon [2700] wrote:
> [...]
> det sørme.. så det var fedt, tak for hjælpen, nu skal jeg bare lige
> ha lokket de andre til at installere den :)

Herligt :) men det undrer mig lidt at du ikke kan hoste spil på normalvis,
nu bruger du vel tcp/ip, og ikke ipx?

Mvh
Jan

Fra : Calle.

Dato : 05-05-06 18:26

Simon [2700] wrote:
> [...]
> TA: GBL 192.168.0.120 Both 7777-7778 / 7777-7778 always
> TA: Something 192.168.0.120 Both 5190 / 5190 always

installer himachi

--
*** Calle ***

Fra : Simon [2700]

Dato : 05-05-06 19:32

> installer himachi

det var blevet afprøvet inden, det hjalp ikke :(