"Filen ligger udenfor intranettet..."
Fra : Morten Snedker

Dato : 04-05-06 10:17

Efter installation af enten en windows-update eller IE 7 kan jeg ikke
længere åbne databaser på vores netværk-drev.

Klienten er en Windows XP Professional, serveren en SBS 2000.

Fejlmeddelelse:

"Filen ligger udenfor intranettet eller på et websted, du ikke har
tillid til..."

Filen åbnes fra et drev, der er mappet op.

Der må være en indstilling, der kan løse op for problemet. De øvrige
klienter i huset ikke problemet (alle XP Pro).

What to do?

x-post: dk.edb.netvaerk / dk.edb.system.ms-windows.server
fut: dk.edb.netvaerk

mvh /Snedker

Fra : Benny Nissen

Dato : 04-05-06 10:23

Morten Snedker ramte sit keyboard den 04-05-2006 11:16 og fik dette ud
af det:

Jens Gyldenkærne Clausen skrev fornylig i browser-gruppen om problemet:

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Morten Snedker

Dato : 04-05-06 11:05

On Thu, 04 May 2006 11:22:38 +0200, Benny Nissen <news@bennynissen.dk>
wrote:

>Jens Gyldenkærne Clausen skrev fornylig i browser-gruppen om problemet:

Kan du hjælpe med et google-link? Min news-agent kan ikke finde emnet.

mvh /Snedker

Fra : Morten Snedker

Dato : 04-05-06 11:09

wrote:

>Jens Gyldenkærne Clausen skrev fornylig i browser-gruppen om problemet:

Fandt det - tak for hjælpen.

mvh /Snedker

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-05-06 16:23

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> wrote in message

> [...]

Hvorfor skulle han forbinde til cybercity´s nyhedsserver når han er TDC
kunde

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 04-05-06 16:49

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> Hvorfor skulle han forbinde til cybercity´s nyhedsserver når han er TDC
> kunde

Han kunne tænke selv.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-05-06 18:29

Axel Hammerschmidt skrev:

> Han kunne tænke selv.

Hvorfor gøre det *mere* besværligt både for afsender og modtager?

ville kunne forstås af ethvert læseprogram og benytte brugerens
egen server automatisk.

--
Bertel

Fra : Benny Nissen

Dato : 05-05-06 00:07

Bertel Lund Hansen ramte sit keyboard den 04-05-2006 19:28 og fik dette
ud af det:

> Hvorfor gøre det *mere* besværligt både for afsender og modtager?

> ville kunne forstås af ethvert læseprogram og benytte brugerens
> egen server automatisk.

Nej. Thunderbird på min pc gør ikke en skid, når jeg klikker på dit link.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-05-06 01:06

Benny Nissen skrev:

> Nej. Thunderbird på min pc gør ikke en skid, når jeg klikker på dit link.

Jeg mener det er den opskrift der står i RFC'erne.

Hvad siger Thunderbird til det her:

Fra : Benny Nissen

Dato : 05-05-06 07:18

Bertel Lund Hansen ramte sit keyboard den 05-05-2006 02:06 og fik dette
ud af det:

> Hvad siger Thunderbird til det her:

Ingen ting. Den forsøger at tilføje en ny konto med navnet news, og det
er også det. Jeg kan ikke åbne indlægget ved at klikke på den.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-05-06 07:48

Benny Nissen <news@bennynissen.dk> writes:

> Ingen ting. Den forsøger at tilføje en ny konto med navnet news, og
> det er også det. Jeg kan ikke åbne indlægget ved at klikke på den.

Det er et news-link. Du skal have adgang til en newsserver for at det
giver mening.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Benny Nissen

Dato : 05-05-06 08:38

Thorbjørn Ravn Andersen ramte sit keyboard den 05-05-2006 08:48 og fik
dette ud af det:

> Det er et news-link. Du skal have adgang til en newsserver for at det
> giver mening.

Ja, det er jeg klar over. Jeg læser også nyhedsgrupper i Thunderbird,
men af en eller anden grund vil den ikke vise indlæg, der bliver linket
til på den måde Bertel gjorde.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk