Installation af printer over netværk
Fra : Erik Panduro

Dato : 03-05-06 14:21

Hej NG

Håber det er den rigtige gruppe - ellers fortæl venligst hvor jeg skal vende
mig hen.

I et almindeligt Windows netværk har jeg bl.a. en printer (HP All-inOne
5510) tilsluttet en PC. De andre brugere skal have mulighed for at skrive ud
på denne printer via den PC den nu er tilsluttet til. Denne PC er altid
tændt når der er medarbejdere på kontoret

Det fungerer fint, men når vi så tænder for den enkelte bruger-PC næste
gang, så er det som om denne delte printer installerer sig igen - og sætter
sig selv til standardprinter.
Printeren hedder på den enkelte bruger-PC noget med "Automatisk printer 5510
på PC nr. xx".

Nogle PC'ere kører XP Pro, andre XP Home. HP-printeren sidder på en XP Home.

Det skal lige med, at der er andre printere tilsluttet netværket via netkort
eller printserver. Her er der ingen problemer.

Jeg er simpelhen kørt fast - og håber der er en, der kan hjælpe ..!!

MvH
Erik