lukkede mapper på delt drev - win xp
Fra : Nfu

Dato : 03-05-06 09:04

Jeg har en delt/åben computer (windows xp pro) på et mindre netværk; alle
mapper er nu tilgængelig for samtlige brugere, men kan jeg gøre enkelte
mapper private (med beskyttelse i form af et password)?
I givet fald hvordan?

/ml

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-05-06 15:59

Nfu skrev:

> [...]
> alle mapper er nu tilgængelig for samtlige brugere, men kan jeg gøre
> enkelte mapper private (med beskyttelse i form af et password)?

Denne computer, højreklik på mappen og vælg deling. Der kan du sætte
kodeord.

Claus

Fra : Nfu

Dato : 03-05-06 19:31

> Denne computer, højreklik på mappen og vælg deling. Der kan du sætte
> kodeord.
>
> Claus

hmmm det lyder ellers som løsningen for mig, men sådan opfører mine win xp
pro sig bare ikke. Der er ikke mulighed for at sætte kodeord, øv ?

/ml

Fra : brian

Dato : 03-05-06 21:13

>hmmm det lyder ellers som løsningen for mig, men sådan opfører mine win xp
>pro sig bare ikke. Der er ikke mulighed for at sætte kodeord, øv ?
>
>/ml

Hmm kan ikke huske hvilke muligheder man har hvis man kører simpel
fildeling (man kan vist kun total åbne eller total lukke)

Men hvis du køre avanceret fildeling så har du mulighed for at tildele
forskellige brugere forskellige rettigheder til diverse mapper.

Åben denne computer
i menu funktioner -> mappeinstillinger -> vis
den allerøverste check box bestemmer simpel eller avanceret fildeling
vælger du avanceret så skal du "blot" til at sætte dig ind i serverens
muligheder for at tildele og fravælge adgang ikke helt nemt første
gang men med lidt legen så går det jo nok.

med venlig hilsen

brian

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-05-06 18:02

Nfu skrev:

> hmmm det lyder ellers som løsningen for mig, men sådan opfører mine
> win xp pro sig bare ikke. Der er ikke mulighed for at sætte kodeord,
> øv ?

Det er da underligt. Jeg kan godt se, at det heller ikke kan lade sig gøre i
xp home, men i w2k er der mulighed for at sætte en kode på sådan.

Så må du gennemtrevle hjælpen. Det kan måske lade sig gøre med en
brugerprofil.

Men alternativt er der trediepartsprogrammer som kan sætte kodeord på
mapper. Søg evt på tucows og lignende sider.

Claus