traceroute fejl
Fra : stenderdk@gmail.com

Dato : 01-05-06 14:45

Hej alle

Vi er igang med at sætte et video-konference system op, og er rent ind
i et underligt problem.

En gang imellem får vi en underlig besked om at vi skulle mappe UDP
9940 til den maskine på vores net, som kører vores video-konf.
software.

MEN vi får kun den fejl når den pågældende maskine ikke kan lave en
succesfuld traceroute til den server, som initierer disse video
sessions.

Så for ligesom at komme rundt i krogene, så prøver jeg så at
traceroute til deres server, fra fire forskellige maskiner på vores
net - og det underlige var, at de alle skiftevis lykkedes og fejlede
med deres traceroutes, selvom de sidder på samme net.
Når de fejlede, så nåede de aldrig til 2. hop ...

Men igen, det skiftede frem og tilbage mht. hvilke af maskinerne der
kunne lave et succesfuld traceroute ... er det ikke underligt?

Så spørgsmålet er om vi har en syg router eller hvad?

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-05-06 21:20

On 1 May 2006 06:45:11 -0700, stenderdk@gmail.com wrote:

> Men igen, det skiftede frem og tilbage mht. hvilke af maskinerne der
> kunne lave et succesfuld traceroute ... er det ikke underligt?

Mest sandsynligt har I to forskellige veje rundt, og noget udstyr på
vejen load-balancerer over dem, og den ene af dem er så (halv-)defekt.
-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/