Trådløs virker på internetforb, men jeg ka~
Fra : Jesper

Dato : 27-04-06 22:28

Halløjsa gutter. Tak for hjælpen indtil nu.

Nu har jeg fået købt en Linksys WRT54G v5, og det ser ud til at fungere
udmærket - delvist

Internet

Linksysdimsen (med router)
| |
PC1 Laptop

Jeg har fået den til at koble automatisk på og internetforbindelsen virker
upåklageligt på den trådløse, men jeg kan sgutte hitte ud af at få dem til
at dele drevene og printerne. jeg har forsøgt at køre nogle af de guides der
findes.

Jeg HAR givet lov til deling på PC1, men kan ikke se dem når jeg forsøger at
"oprette forbindelse til et netværksdrev"

Er jeg helt på herrens mark eller...?
Det er sikkert en begynder fejl, men kan ikke rigtigt se mig igennem det.
Er der kloge hoveder derude der har løsninger eller forslag??

Jesper

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-04-06 06:42

Jesper skrev:

> [...]

> at dele drevene og printerne. jeg har forsøgt at køre nogle af de guides der

Du skal sætte begge somputere op med samme protokol (det har du
sikkert gjort med TCP/IP). De skal også have samme arbejdsgruppe
(det er lige meget hvad den hedder). Derefter skal du på begge
pc'er åbne for klientprogram til Microsoft netværk samt fil-og
printerdeling.

Derefter skal pc'erne kunne se sig selv og hinanden når du kikker
på Netvæekssteder - Hele netværket - Microsoft Windows-netværk -
<din arbejdsgruppe>.

Derefter kan du for hvert drev (eller mappe eller fil)
højreklikke og vælge Deling og sikkerhed.

Derefter kan du på én computer tilknytte en fast forbindelse til
den andens drev, men det er lidt træls og giver ingen synderlig
fordel. Man skal nemlig klikke OK hver gang man starter
computeren og den anden ikke er tændt, og drevene kan som sagt
nås fra netværksmappen.

Jeg trækker en genvej til de andre computere ud på skrivebordet.
Så er det let at åbne når de andre bliver tændt.

--
Bertel