KISS DP-1500
Fra : F. Kragh

Dato : 24-04-06 07:58

Hej NG.

Jeg har forsøgt via telefon hotline uden resultat. Jeg prøver derfor via
denne NG.

Tilkobling via KISS DP-1500 med indbygget netkort.

På kontor har jeg adgang til nettet via trådløs router. I stuen er placeret
DP-1500 og hertil er via netkabet - krydset - tilkoblet en bærbar PC. Jeg
kan "tilkoble" DP-1500 og den bærbare og få vist billeder/lyd o.l. på CTV
skærmen - det virker ok. Men jeg kan ikke komme "online" via DP-1500 idet
IP-adresserne ikke er i samme serie.

Det er denne opstilling jeg ønsker. Hvordan kommer jeg videre?.

mvh.

Finn

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 24-04-06 08:53

F. Kragh wrote:
> Men jeg kan ikke komme "online" via DP-1500 idet
> IP-adresserne ikke er i samme serie.

Kører du med samme ip range på den kablede port som på den trådløse ?

Fra : F. Kragh

Dato : 24-04-06 10:11

Hej Uffe.

Nej den trådløse er begyndende med 10.xxx.xxx.xxx og ml. PC og DP-1500
hedder den 192.xxx.xxx.xxxx

mvh. Finn

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 24-04-06 20:48

F. Kragh wrote:
> Hej Uffe.
>
> Nej den trådløse er begyndende med 10.xxx.xxx.xxx og ml. PC og DP-1500
> hedder den 192.xxx.xxx.xxxx

På Kiss boxen har du der angivet default gateway'en = din router inden
internettet ?

Fra : Niklas Petersen

Dato : 24-04-06 22:29

F. Kragh wrote:
> [...]
> IP-adresserne ikke er i samme serie.
>
> Det er denne opstilling jeg ønsker. Hvordan kommer jeg videre?.

Hvis jeg forstår dig ret, så vil du give DP-1500 adgang til internet
gennem din bærbare?

Hvis du benytter Windows, skal du dele dine trådløse forbindelse -
højreklik og vælg egenskaber->avanceret og vælg kabel-netkortet som den
du ønsker at dele med. Så leger din bærbare computer router og dhcp, og
DP-1500 skulle kunne komme på internet.

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 25-04-06 06:47

Niklas Petersen skrev:
> Hvis jeg forstår dig ret, så vil du give DP-1500 adgang til internet
> gennem din bærbare?

Som jeg forstår det vil han have internetadgang gennem DP-1500's
trådløse netkort - og udelukkende benytte den bærbare som lagermedie..
--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : F. Kragh

Dato : 26-04-06 11:41

Tak til jer begge - jeg fik det til at virke opsat i den ønskede opstilling
uden brug af W.Bridge. mvh. Finn