ADSL forbindelse til VPN
Fra : je79ayps@mail.dk

Dato : 21-04-06 18:38

Hej!

Kort spørgsmål - hvad hedder en ADSL forbindelse som altid er
connected på engelsk?

Jeg har en ADSL forbindelse i udlandet hvor routeren bruger PPPoE til
connecte til udbyderen. Jeg vil gerne have udskiftet routeren med en
VPN boks. For at kunne gøre det har jeg hørt det er bedst hvis
opkoblingen ikke er PPPoE.

Derfor vil jeg gerne høre min ISP i udlandet om det er muligt få en
ADSL forbindelse som altid er på (ligesom vi har herhjemme), men hvad
skal jeg bede om?

Mvh
Jimmy

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-04-06 21:08

je79ayps@mail.dk skrev:

> Kort spørgsmål - hvad hedder en ADSL forbindelse som altid er
> connected på engelsk?

Hedder det ikke bare always on ?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-04-06 21:15

On 21 Apr 2006 10:37:45 -0700, "je79ayps@mail.dk" <je79ayps@mail.dk>
wrote:

> [...]
> connecte til udbyderen. Jeg vil gerne have udskiftet routeren med en
> VPN boks. For at kunne gøre det har jeg hørt det er bedst hvis

Hvorfor? Kan VPN-boxen da ikke køre PPPoE? Mon ikke vedkommende blot
har ment, at du skulle sørge for at få en statisk IP-adresse?

> Derfor vil jeg gerne høre min ISP i udlandet om det er muligt få en
> ADSL forbindelse som altid er på (ligesom vi har herhjemme), men hvad
> skal jeg bede om?

En ADSL-forbindelse baseret på PPPoE kan skam godt altid være på (lige
så meget, som hvis det var DHCP). Det ligger ikke i PPPoE-betegnelsen,
at det er noget med at 'kalde op'.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : je79ayps@mail.dk

Dato : 22-04-06 07:29

"Hvorfor? Kan VPN-boxen da ikke køre PPPoE? Mon ikke vedkommende blot
har ment, at du skulle sørge for at få en statisk IP-adresse?"

Jo, en statisk IP-adresse vil også være at foretrække. Umiddelbart
kunne VPN boksen ikke køre PPPoE. Så den nuværende router ville
skulle bruges som carrier til VPN boksen.

"En ADSL-forbindelse baseret på PPPoE kan skam godt altid være på
(lige så meget, som hvis det var DHCP). Det ligger ikke i
PPPoE-betegnelsen, at det er noget med at 'kalde op'."

OK, tak for svaret!

Mvh
Jimmy

Fra : Calle.

Dato : 22-04-06 09:27

je79ayps@mail.dk wrote:
> [...]
>
> Derfor vil jeg gerne høre min ISP i udlandet om det er muligt få en
> ADSL forbindelse som altid er på (ligesom vi har herhjemme), men hvad

er det ikke bare at sætte en router på med indtastet PPoE brugernavn &
password indtastet i routeren, så er den da always on. Har jeg da været med
til et par steder. Det er faktisk også den måde Cybercity kører

--
*** Calle ***

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 25-04-06 09:59

On Sat, 22 Apr 2006 10:27:28 +0200, "Calle." <fake@fake.fake> wrote:

> er det ikke bare at sætte en router på med indtastet PPoE brugernavn &
> password indtastet i routeren, så er den da always on. Har jeg da været
> med til et par steder. Det er faktisk også den måde Cybercity kører

CC bruger brugernavn og password, men det er ikke PPPoE. Det er PPPoA.

-A

Fra : Calle.

Dato : 25-04-06 14:33

Asbjorn Hojmark wrote:

> CC bruger brugernavn og password, men det er ikke PPPoE. Det er PPPoA.

Okey, det var mig der var for hurtig.

--
*** Calle ***