vlan over WIFI HJÆLP?
Fra : Tim Petersen

Dato : 18-04-06 17:46

Jeg har problem med at trunke Vlan over en Wireless bridge. jeg har
tidligere haft det til at virke mellem to Linksys wap54g og en HP ProCurve
2626 switche i begge ender konfikureret til at håndtere 2-3 vlan.
Efter jeg måtte skifte accesspunkterne ud pga. en vandskade kan jeg ikke få
det til at virke igen?

så konklutionen må være at det skal kunne virke med Linksys wap54g. og at
wap54g kan håndtere frame size på 1,522 bytes

Jeg har efterfølgende anskaffet to 3com 3CRGPOE10075 Accesspoint 11/54/108
Mbps. som jeg ligeledes har prøvet at få til at fungere uden held. Under
specifikationerne på 3CRGPOE10075 står der tilmed at den kan håndtere IEEE
802,1Q samt Vlan under forskelige PTMP måder.

følgende har været prøvet:
div. software opdateringer.
3com Knowledgebase
Jeg har kontaktet 3com support og talt med en first line supporter som ikke
var til megen hjælp.

med komandoen # sh cdp neighbors kan switchene se hinanden mens porten mod
accesspunkterne køre trunk.

opstilling:

Switch nr1 ---------Accesspunkt A---(( PTP ))----Accesspunkt
B ---------Switch nr 2

HP ProCurve 2626 switche NR1 og NR2 identisk konfikuration begge tilsluttet
PTP bridge på port 1

vlan 10
name "admin"
untagged 2
ip address 192.168.0.1 255.255.255.0
tagged 1

vlan 20
name "testA"
untagged 3
tagged 1

vlan 30
name "testB"
untagged 4
tagged 1

Er der nogen der har en god ide, al hjælp vil være påskønnet

mvh Tim Petersenv

Fra : Calle.

Dato : 18-04-06 18:04

Tim Petersen wrote:
> [...]
> untagged 4
> tagged 1
>
> Er der nogen der har en god ide, al hjælp vil være påskønnet

dvs. at du helt har fjernet linksys APerne. mon ikke du mangler at lægge MAC
adresserne i for det modsatte AP, for at de vil køre bridge

--
*** Calle ***

Fra : Tim Petersen

Dato : 20-04-06 20:05

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> dvs. at du helt har fjernet linksys APerne. mon ikke du mangler at lægge
> MAC adresserne i for det modsatte AP, for at de vil køre bridge
>
> --
> *** Calle ***
Både linksys og 3com køre i bridge mode. Der er hul igennem når jeg køre
untagged trafik igennem. det er først når jeg tagger trafikken det ikke
virker?

Tim

Fra : Calle.

Dato : 20-04-06 21:11

Tim Petersen wrote:
> [...]
> Både linksys og 3com køre i bridge mode. Der er hul igennem når jeg
> køre untagged trafik igennem. det er først når jeg tagger trafikken

Er det ikke noget med at linksys kun vil køre bridge med et AP af samme
type. Sådan er det ihvertfald med wap11 modellen.

--
*** Calle ***