Forslag til switch ?
Fra : Thomas Thomsen

Dato : 17-04-06 21:05

Hvad kan mon den billigste switch være med følgende krav ?

Skal kunne dot1q
Skal være passiv kølet (eller meget stille).
Helst ikke mere end 8 porte.

/Thomas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-04-06 21:30

On Mon, 17 Apr 2006 22:05:16 +0200, "Thomas Thomsen"
<*nospam*chip@fsclnospam.dk> wrote:

> Skal kunne dot1q
> Skal være passiv kølet (eller meget stille).
> Helst ikke mere end 8 porte.

Cisco Catalyst 2940 er fin.
Det kan givet gøres billigere.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 18-04-06 09:00

Asbjorn Hojmark wrote:
> Cisco Catalyst 2940 er fin.
> Det kan givet gøres billigere.

Den opfylder vist kun én af de opstillede krav

Der var en lignende tråd for kort tid siden - mener de nåede frem til at
HP havde nogle billige switche.

Alt. kan en Linksys eller Buffalo wifi router med DDWRT faktisk fungere
som switch med fuld 802.11q understøttelse.

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-04-06 09:07

On Tue, 18 Apr 2006 09:59:49 +0200, "Uffe S. Callesen"
<anon@anon.local> wrote:

> Den opfylder vist kun én af de opstillede krav

Nej, den opfylder alle de tre listede krav.

-A

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 18-04-06 09:25

Asbjorn Hojmark wrote:
> Nej, den opfylder alle de tre listede krav.

Det må jeg efter et nærmere check give dig ret i - men de er satama dyre
for en 8 port switch - vi snakker ~4000 ex moms.

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 18-04-06 15:49

>Det må jeg efter et nærmere check give dig ret i - men de er satama dyre
>for en 8 port switch - vi snakker ~4000 ex moms.

Ja, den er lidt dyr. Men det er også mere eller mindre en "stor"
switch i et "lille" kabinet med IOS og alt muligt ..

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Thomas Thomsen

Dato : 18-04-06 12:57

> Nej, den opfylder alle de tre listede krav.
>
> -A

Yep den opfylder alle kravene ...
Men om det er den billigste ved jeg ikke

/Thomas

Fra : Thomas Thomsen

Dato : 18-04-06 12:56

> Alt. kan en Linksys eller Buffalo wifi router med DDWRT faktisk fungere
> som switch med fuld 802.11q understøttelse.

Spørgsmål: Hvad betyder "DDWRT" ?

Og hvis man nu køber en Linksys wifi router vil man så kunne bruge den som
AP samtidig ?

/Thomas

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 18-04-06 15:38

Thomas Thomsen wrote:
> Spørgsmål: Hvad betyder "DDWRT" ?
>
> Og hvis man nu køber en Linksys wifi router vil man så kunne bruge den som
> AP samtidig ?
>
> /Thomas

DDWRT er en alternativ linux baseret firmware til Linksys WRT54G og
WRT54GS serien (samt en masse andre boxe - se evt. linksysinfo.com)

Og ja du vil kunne bruge den som Router/firewall + AP + 802.11q switch.
(og meget meget andet)

Fra : Thomas Thomsen

Dato : 18-04-06 17:59

> [...]
> WRT54GS serien (samt en masse andre boxe - se evt. linksysinfo.com)
>
> Og ja du vil kunne bruge den som Router/firewall + AP + 802.11q switch.

Køre boksen så med Linuxpromter osv ?
Eller er man heldig at have en "pæn" GUI (ikke at det er nødvendigt men det
kan være dejligt når man lige skal prøve noget nyt).

/Thomas

Fra : Thomas Thomsen

Dato : 18-04-06 18:34

> Køre boksen så med Linuxpromter osv ?
> Eller er man heldig at have en "pæn" GUI (ikke at det er nødvendigt men
> det kan være dejligt når man lige skal prøve noget nyt).
>
> /Thomas

Forresten så har den vel egentlig lidt for lidt porte .. har den ikke kun 4
fe porte ?

/Thomas