Trådløs og kabler
Fra : Morten L

Dato : 17-04-06 10:21

Jeg har et netværk med router og switch, det kører på kabler. Kan jeg smide
noget trådløs på dette netværk, og lade mine gamle maskiner fortsætte med at
køre via kabler, og sætte nye maskiner op med det trådløse?

/ml

Fra : JJ

Dato : 17-04-06 10:38

"Morten L" <ml@safnet.dk> wrote in message
> [...]
> smide noget trådløs på dette netværk, og lade mine gamle maskiner
> fortsætte med at køre via kabler, og sætte nye maskiner op med det

Ja

JJ

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-04-06 10:42

Morten L skrev:

> Jeg har et netværk med router og switch, det kører på kabler.
> Kan jeg smide noget trådløs på dette netværk, og lade mine
> gamle maskiner fortsætte med at køre via kabler, og sætte nye
> maskiner op med det trådløse?

Ja.

--
Bertel

Fra : Erik M

Dato : 17-04-06 18:52

Morten L skrev:
> [...]
> noget trådløs på dette netværk, og lade mine gamle maskiner fortsætte med at
> køre via kabler, og sætte nye maskiner op med det trådløse?

Ja, ja og atter ja

--
Erik M

Fra : al@axellunddahl.dk

Dato : 25-04-06 12:59

Hej,
Det lyder som om i har check på det. Jeg har en Zyxel 650 i kælderen
(IP adresse 192.168.1.1). Den fordeler IP adresser til alle de
opkoblede enheder. Den er forbundet med en hub, som fordeler sig op til
vores beboere via kabler. Oppe hos mig selv har jeg en hub, som
fordeler til tre computere og en IP telefon. Det virker fint. Jeg har
forsøgt at sætte en Zyxel G-2000 trådløs op heroppe, således at
jeg kan have et lokalt trådløst netværk, som jeg kan dele med min
overbo. Men det virker ikke. Muligvis fordi G-2000 også tager
IP-adressen 192.168.1.1 Hvilken adresse bør jeg give den trådløse.
Eller er der andre gode råd?

Mvh.,

Axel

Fra : Calle.

Dato : 25-04-06 17:25

al@axellunddahl.dk wrote:
> [...]
> overbo. Men det virker ikke. Muligvis fordi G-2000 også tager
> IP-adressen 192.168.1.1 Hvilken adresse bør jeg give den trådløse.

sæt dens Lan i et 192.168.2.x området, og lad den få Wan Ip tildelt fra
kælderen

--
*** Calle ***