Switch efter en switch ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 14-04-06 18:41

Hvis antallet af udgange på en switch ikke slår til, formoder jeg at man
blot kan sætte en ekstra switch til en af udgangene på den første switch,
men hvad med kablet der bliver forbundet mellem de to switch, skal det være
et normalt netværkskabel eller skal det være et crossed netværkskabel?

Claus

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 14-04-06 18:56

> men hvad med kablet der bliver forbundet mellem de to switch, skal det
> være
> et normalt netværkskabel eller skal det være et crossed netværkskabel?

De to switche jeg har hjemme, er koblet sammen med et krydset kabel. Men så
vidt jeg husker kan nogle switche selv finde ud af om det er et krydset
eller almindeligt kabel der bliver brugt... Men det har jeg dog ikke testet
af....

Jacob

Fra : JJ

Dato : 14-04-06 20:11

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> wrote in message
> [...]
> være
> et normalt netværkskabel eller skal det være et crossed netværkskabel?

Hvis du køre fra en "alm" port til en "alm" port skal du bruge et krydset,
hvis du køre fra en "alm" port til en up-link skal du bruge et ikke krydset.

Der er nogle switch hvor det er lige meget, da portene selv krydse intern,
hvis det er nødvindig.

JJ

Fra : Claus E Beyer

Dato : 14-04-06 22:15

"JJ" <jj@get.kd> skrev i en meddelelse
> [...]

> Hvis du køre fra en "alm" port til en "alm" port skal du bruge et krydset,
> hvis du køre fra en "alm" port til en up-link skal du bruge et ikke

Jeg skal køre fra en "udgang" i switch1 til en "indgang" i switch2. Indgang
og udgang er sat i gåseøjne, da alle 5 eller 8 RJ45-hunstik i switchen vel
alle er "ligeberettigede". Jeg er så ikke lige klar over om min situation er
"alm" port til en "alm" port eller er "alm" port til en up-link

> Der er nogle switch hvor det er lige meget, da portene selv krydse intern,
> hvis det er nødvindig.

Mine switch er D-Link DES-1005D og DES-1008D. Mon det er nogle af dem hvor
det er ligegyldigt?

-cb

Fra : Erik Klausen

Dato : 14-04-06 22:39

> [...]
> til en up-link

> Mine switch er D-Link DES-1005D og DES-1008D. Mon det er nogle af dem

På side 11 i manualen til D-Link switchen står der at du kan bruge den
specielle up-link port med et lige-over kabel til en anden hub/switch.

Bemærk at du ikke kan bruge port 1 på DES-1005D, hvis du bruger uplink-
porten.

mvh.
Erik Klausen