Hjælp til Wireless Acces Point
Fra : sk@ndersen

Dato : 14-04-06 10:43

Kære NG
Jeg har lige med møje og besvær fået et DWL-2100AP (DLINK) på mit netværk -
jeg skal promært bruge det til min nyindkøbte MedieCenter.
Mit problem er at når jeg "kigger" med min bærbare kan jeg se mange
netværk - det er så ikke det største problem, men jeg kan se at mit eget
ikke er lukket og krypteret for andre - hvad er det jeg lige skal gøre for
at gøre det skjult for andre.

på forhånd tak
/Søren

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-04-06 14:28

"sk@ndersen" <ska@fjernes.mail.tele.dk> skrev

> [...]
> ikke er lukket og krypteret for andre - hvad er det jeg lige skal gøre for

Læse manualen!

Claus

Fra : sk@ndersen

Dato : 14-04-06 19:32

tak for hjælpen ...

jeg har jo sikkert læst i man. - det forholder sig sådan at jeg er godt nok
ikke nogen ørn til netværk, men jeg kan simpelthen ikke komme i kontakt med
AP'en som beskrevet i man. - så er det jo heller ikke nemt at gøre som
beskrevet.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 14-04-06 21:18

sk@ndersen <ska@fjernes.mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> ikke er lukket og krypteret for andre - hvad er det jeg lige skal gøre for

Du skal nok forbinde til dit access point fra en computer og ha' fat i
den web-side i access pointen hvorfra du kan ændre opsætning.

F.eks fra din bærbare. Det er bedst at forbinde direkte med et
krydskabel. Muligvis har det ethernet stik, som sidder på din bærbar
autosensing. Så kan du også bruge et ganske almindeligt ethernet kabel.

Start med at lave en reset af din AP, ved at trykke på reset knappen som
beskrevet i manualen.

På din computer/bærbare, før du er forbundet til dit AP, skal du
midlertidig ændre i nerværksopsætningen, så den befinder sig på samme
subnet som din AP.

Har din D-Link AP iflg manualen f.eks en fast adresse som er
192.168.0.50, kan du gi' computeren en fast adresse på f.eks
192.168.0.52 i kontrolpaneler, netværk, og sætte netmask der til
255.255.255.0.

Efter et evt reboot (afhænger af dit styresystem) åbner du din browser
(Internet Explorer) og taster adressen

http://192.168.0.50

(Muligvis skal du reboote og/eller i et DOS vindue på din bærbare
anvende kommandoerne - afhænger af dit styresystem, i dette tilfælde W2K
eller WinXp:

ipconfig /release

og

ipconfig /renew

først)

Så skaulle du se dit access points administrator login side i din
browser. Det står så i manualen, hvad du skal skrive i felterne for at
logg på.

Så vælger du den side hvor man iflg manualen kan slå kryptering til og
følger ellers vejledingen.

bagefter tilbage stiller du netværksopsætningen på din bærbare.

Har du evt brug for mere hjælp, så vil jeg foreslå, at du sender dine
spørgsmål til nyhedsgruppen dk.edb.netvaerk.traadloes. Folk er flinke
til at hjælpe der.

Fra : sk@ndersen

Dato : 15-04-06 16:27

1000 TAK Axel

Det var lige din hjælp der fik tingene på plads.

dk.edb.netvaerk.traadloes - kan jeg ikke lige finde hos TDC - jeg har fundet
den hos GOOGLE

Endnu en gang tak for hjælpen

/Søren