Kabelkøb - hvor gør I det???
Fra : René

Dato : 12-04-06 21:04

Jeg skal have fat i et UTP cat 6 kabel (efter råd her i gr), skal bruge godt
25 m.
Har ledt efter en biks på nettet der forhandler ovenstående mem uden
resultat...
Nogen her der har et brugbart link??

René

Fra : Max

Dato : 12-04-06 21:15

Hej René

> Nogen her der har et brugbart link??

Burde egentlig kunne købes overalt da det er standard kablel

http://www.elvvs.dk/articlelist.1852

Mvh Max

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-04-06 21:31

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej René

> Burde egentlig kunne købes overalt da det er standard kablel

Standart er stadigt cat5e

og "cat 6 kabel" er ikke lige med en cat6 channel. hvis man vil begi sig i
cat6, skal kabel, connectere og installations marteriel og bukkeradius osv
overholdes for at være cat6.

Hvis nogen spørger efter et "cat6 kabel" tænker jeg på et cat 6 patchkabel.
Altså et færdigt kabel med hanstik i begge ender. Det er vist lidt sværere
at finde i de længder. ( har også lige prøvet at kigge)

Fra : Max

Dato : 12-04-06 21:38

Hej Bjarke

> Hvis nogen spørger efter et "cat6 kabel" tænker jeg på et cat 6
> patchkabel. Altså et færdigt kabel med hanstik i begge ender. Det er
> vist lidt sværere at finde i de længder. ( har også lige prøvet at

Prøv BN Elektronik eller Danbit.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-06 21:42

Max wrote:
> Hej Bjarke

> Prøv BN Elektronik eller Danbit.
>
> Mvh Max

BN har det helt sikkert, har selv en hel kasse af deres kabler, som
forresten lader til at være i en rimeligt kraftig kvalitet.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Arne Keller

Dato : 19-04-06 19:28

Bjarke Hansen wrote:
> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message

> Standart er stadigt cat5e

Både Cat5E og Cat6
er standardiserede kabler

> og "cat 6 kabel" er ikke lige med en cat6 channel. hvis man vil begi sig i
> cat6, skal kabel, connectere og installations marteriel og bukkeradius osv
> overholdes for at være cat6.

Det gælder også både for Class D/Cat5E og Class E/Cat6

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-04-06 11:51

René skrev:

> Jeg skal have fat i et UTP cat 6 kabel (efter råd her i gr), skal bruge godt
> 25 m.

Itbutikken sælger kabler fra APC, og det er i hvert fald kram:

   http://www.itbutikken.dk/

Det ser dog ud til at APC ikke fås i 25 meter, men så er der
Belkin (som jeg ikke ved noget om).

--
Bertel

Fra : Arne Keller

Dato : 19-04-06 19:32

Bertel Lund Hansen wrote:

> Itbutikken sælger kabler fra APC, og det er i hvert fald kram:
>
>    http://www.itbutikken.dk/
>
> Det ser dog ud til at APC ikke fås i 25 meter, men så er der
> Belkin (som jeg ikke ved noget om).

Så vidt jeg ved er begge to er vist OEM af et no-name produkt.

Det sidste klarede knap nok kravene efter at være pakket ud i en Svensk
patchkabel test for et års tid siden.

Fra : Birger

Dato : 13-04-06 13:27

Hej Rene

Hvis du har mulighed for at komme omkring Århus N har jeg en del cat6 kabel
liggende 2,- /m

kablet er som dette http://www.broadbandutopia.com/avsysgigcat2.html

/Birger

Fra : René