Netværk virker pludseligt ikke???
Fra : P Kaasing

Dato : 11-04-06 23:50

Hej

Jeg har en HTPC med win MCE2005DK og en kontor pc med win XP SP2, som er
forbundet i en workgroup, begge tilsluttet den samme router, linksys WRT54G.

De har begge Norton antivirus installeret, og er begge sat op til automatisk
at opdatere, så begge er fuldt opdaterede.

Nu er der så sket det, at min HTPC ikke længere kan få adgang til de delte
mapper på kontor pc'en, den anden vej er det intet problem, og jeg kan også
få fat i HTPC'en via VNC fra kontor pc'en.

Når jeg kigger i netværkssteder, kan jeg kun se kontor pc'en, men jeg kan
pinge begge maskiner, blot ikke få adgang til nogen mapper på kontor pc'en.

Hvad kan der være gået galt? Er det en opdatering der har lavet ged i det?
Forslag til fejlsøgning?

Alle programmer på begge maskiner er fuldt lovlige, og der ligger intet
pirat på nogen af dem, så det er ikke derfor den er gal. Bare lige for at
komme dem i forkøbet der vil sige at jeg byurde købe en original wondows
eller lign.

Håber nogen kan hjælpe.

/Poul

Fra : P Kaasing

Dato : 14-04-06 12:57

"P Kaasing" <find@denselv.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> komme dem i forkøbet der vil sige at jeg byurde købe en original wondows

Har gjort et par opdagelser mere.

Når kontor pc'en bare er startet op, men jeg endnu ikke har logget på den,
altså den står med velkomstbillede, kan jeg godt få fat i de filer der
ligger på den, fra den anden maskine. Men ligeså snart jeg logger på kontor
maskinen, kan jeg ikke længere bruge lageret. Fejlmeddelelsen lyder "Der er
ikke serverlager nok til rådighed til at udføre denne kommando".
Til det skal der lige siges at der ialt er 1.6 terrabyte lagerplads på
kontor pc'en, den mindste plads til rådighed på et af drevene er 25 GB, c
drevet, som er systemdrevet har 50 GB ledig plads. Der er 2 GB RAM, 256 MB
video RAM og en 3.0 GHz P4 HT cpu. Så det burde da lige kunne trække et
netværk.

Er der ikke nogen af jer der har et forslag til hvad der kan være galt, og
hvordan jeg kan løse det?

/Poul

Fra : Erik Klausen

Dato : 14-04-06 22:26

"P Kaasing" <find@denselv.com> wrote in

> [...]

Har du en firewall slået til på en af maskinerne? Hvis du har, så prøv at
slå den fra og se om det hjælper.

mvh.
Erik Klausen

Fra : P Kaasing

Dato : 15-04-06 14:46

"Erik Klausen" <ekl@host.domain> skrev i en meddelelse
> Har du en firewall slået til på en af maskinerne? Hvis du har, så prøv at
> slå den fra og se om det hjælper.
>
> mvh.
> Erik Klausen

Der er ingen firewall slået til.