Forbindelse ml. to routere ?
Fra : Johnny

Dato : 10-04-06 14:21

Hej,

Router 1 (trådløs 11Mbit) er forbundet til kabelmodem med fast IP og det
hele, og fungere med diverse udstyr monteret - så det er fint.

Router 2 (linksys 54Mbit) er sat til ovenstående og modtager IP fra denne.

Jeg kan sagtens tilgå server og udstyr der er monteret i router 1, samt
komme på nettet - så alt er næsten fint

Men jeg kan ikke se de øvrige maskiner i arbejdsgruppen - med mindre de alle
er koblet op på den samme router. F.eks. kan jeg kun se Sambaserver der er
tilkoblet router 1, hvis jeg er forbundet til router 1.

Er der en der har de vise ord ?

På forhånd tak !

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-04-06 14:25

"Johnny" <johnny@fjernsynsfabrikanten.dk> skrev

> [...]
> alle er koblet op på den samme router. F.eks. kan jeg kun se Sambaserver
> der er tilkoblet router 1, hvis jeg er forbundet til router 1.

Det er, fordi der ikke er tilgang til LAN delen via WAN porten på den anden
router. Hvordan man løser det problem, ved jeg desværre ikke, men du skal på
een eller anden måde have dirrigeret alle porte på LAN siden til din WAN
side.

Men vær opmærksom på, at det kan have sikkerhedsmæssige brister!

Du bør nok overveje et mere simpelt set-up.

Claus