Forbinde to computere via "alm. internetka~
Fra : Laurids

Dato : 09-04-06 15:30

Hej..

Kan man forbinde to computere via et almindeligt internetkabel? Altså
hvis man bare sætter hver ende af kablet i hver computer? I så fald:
Hvordan?

Mvh. Laurids.

Fra : Calle.

Dato : 09-04-06 16:52

Laurids wrote:
> Hej..
>
> Kan man forbinde to computere via et almindeligt internetkabel? Altså
> hvis man bare sætter hver ende af kablet i hver computer? I så fald:
> Hvordan?

Kablet skal være krydset, så kan du direkte kun med kabel.

Har du kun lige kabler skal du have en HUB / Switch / router imellem

--
*** Calle ***

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-04-06 05:34

"Calle." <fake@fake.fake> skrev

> Kablet skal være krydset, så kan du direkte kun med kabel.
> Har du kun lige kabler skal du have en HUB / Switch / router imellem

Det afhænger af netkortet. Mange af de nye netkort er ligeglade, det sker
automatisk, fordi de har autosense af kabeltypen.

Claus

Fra : Calle.

Dato : 10-04-06 08:08

Claus Tersgov wrote:
> "Calle." <fake@fake.fake> skrev

> Det afhænger af netkortet. Mange af de nye netkort er ligeglade, det
> sker automatisk, fordi de har autosense af kabeltypen.

Ja, men jeg kan jo ikke se hvad han har, så derfor et sikkert svar. Men vi
er da helt enige

--
*** Calle ***

Fra : Dennis Munding

Dato : 11-04-06 21:11

Hej Calle!
"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse
> Kablet skal være krydset, så kan du direkte kun med kabel.

Og hvordan er det nu lige, at man ser forskel på et krydset og et lige
net-kabel?
(Kan ikke huske det)

Jeg har nemlig selv problemer med at forbinde 2 pc'ere - en med Win98 og en
med WinXP...

> Har du kun lige kabler skal du have en HUB / Switch / router imellem

Er i besiddelse af en swicth købt hos Stofa, men er ikke sikker på, at den
virker ordenligt...

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/, http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/, http://www.eds-denmark.dk/

Fra : Max

Dato : 11-04-06 21:24

Hej Dennis

> Og hvordan er det nu lige, at man ser forskel på et krydset og et lige
> net-kabel?

Hvis kablet er ens i begge ender, så er det IKKE krydset.

Mvh Max

Fra : Calle.

Dato : 12-04-06 10:51

Dennis Munding wrote:
> [...]
> "Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse
>
> Og hvordan er det nu lige, at man ser forskel på et krydset og et lige

hvis lidninger sidder ens i begge stik er det et lige kabel

--
*** Calle ***

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-04-06 14:08

"Dennis Munding" <mail@invalid.dk> skrev i

> Og hvordan er det nu lige, at man ser forskel på et krydset og et lige
> net-kabel?
> (Kan ikke huske det)

Hvis ikke det er hjemmelavet, så står det på kablet. Men jeg kan ikke i
skrivende stund huske betegnelsen.

Claus