Stofanet + Netgear WGR-614v6
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 06-04-06 21:00

Hej Ng

Jeg har en kammerat der har en stofanet forbindelse, som han gerne vil dele
til flere computere. Derfor har han sat denne router på, men den får ingen
Ip adresse på WAN siden, og er det overhovedet muligt at gøre dette?....
Hvordan fungere logon til stofanet så ?

Mvh Jacob

Fra : Erling

Dato : 06-04-06 21:56

"Jacob d'Andrade" <jacob@removethezub.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dele til flere computere. Derfor har han sat denne router på, men den får
> ingen Ip adresse på WAN siden, og er det overhovedet muligt at gøre

Hvor han han sat routeren på?
..
> Hvordan fungere logon til stofanet så ?

Hvis ellers routeren fungerer smækker du PCerne i routerens LAN-indgange og
logon fungerer som hidtil. Stofanet kører med dynamisk IP-adresse, medmindre
brugeren har bedt om og fået fast IP-adresse.

Erling

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-04-06 23:08

Jacob d'Andrade skrev:

> [...]
> Ip adresse på WAN siden, og er det overhovedet muligt at gøre dette?....

Ok, sagtens.

> Hvordan fungere logon til stofanet så ?

Som sædvanlig.

Det er vel ikke rækkefølgen der er kludder med?

Stofanet - kabelmodem - router - mange pc'er.

Sørg for at både router og pc'er er sat op til DHCP. Det plejer
de at være som standard, men man ved jo aldrig. Får pc'erne et
IP-nummer fra routeren?

--
Bertel

Fra : Jacob Ask

Dato : 07-04-06 08:49

Jacob d'Andrade wrote:
> [...]
> Ip adresse på WAN siden, og er det overhovedet muligt at gøre dette?....

Du skal sætte det op som tidligere beskrevet og sætte routeren op til at
modtage DHCP. Hvis du ikke vil logge ind hver gang du skal bruge en
computer på nettet, så går du ind på din side på stofanets hjemmeside og
tilmelder routeren og sætter den til at være "alway on" elle rnoget i
den stil. Dermed bliver den ikke smidt af når der ikke er aktivitet.

Mvh
Jacob Ask

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 07-04-06 12:45

Tak for de mange gode svar, jeg har en stærk formodning om at det er noget
kabelkludder han har lavet så, når logon fungere som det plejer.

Jeg takker mange gange!

Mvh Jacob

Fra : Calle.

Dato : 07-04-06 19:46

Jacob d'Andrade wrote:
> [...]
> den får ingen Ip adresse på WAN siden, og er det overhovedet muligt
> at gøre dette?.... Hvordan fungere logon til stofanet så ?

stofanet husker MAC på den første router. Clone MACen til den nye router,
eller få den til at finde den nye

--
*** Calle ***

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-04-06 20:29

Calle. skrev:

> stofanet husker MAC på den første router. Clone MACen til den nye router,
> eller få den til at finde den nye

Det er dog en besværlig måde.

Log af mens den gamle router er på, skift router, og log på med
den nye router. Tilsvarende hvis man bare skifter pc eller
netkort.

Nul problem.

--
Bertel

Fra : Calle.

Dato : 09-04-06 11:23

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
>
> Log af mens den gamle router er på, skift router, og log på med
> den nye router. Tilsvarende hvis man bare skifter pc eller

Det har man da ikke kunnet før, da den låste sig til MAC, gør den ikke det
længere?

--
*** Calle ***

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 09-04-06 11:33

"Calle." <fake@fake.fake> skrev:

>Det har man da ikke kunnet før, da den låste sig til MAC, gør den ikke det
>længere?

Gå ind på
https://www.stofa.dk/minesider/userlogin.php?shortcut=minesider
Her kan man ændre MAC-adressen til routerens MAC-adresse (står på
routeren.
--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Calle.

Dato : 09-04-06 11:54

Michael Pilgaard wrote:

> Gå ind på
> https://www.stofa.dk/minesider/userlogin.php?shortcut=minesider
> Her kan man ændre MAC-adressen til routerens MAC-adresse (står på
> routeren.

Ja, det er jeg klar over. Læs lige hvad jeg skrev længere op. Det er Bertel
svar jeg undres over

--
*** Calle ***

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-04-06 11:46

Calle. skrev:

> Det har man da ikke kunnet før, da den låste sig til MAC, gør
> den ikke det længere?

Man kan selv låse opkoblingen til en MAC-adresse, men det har jeg
ikke gjort.

Jeg mindes ikke at logaf-logpå-metoden ikke har virket.

--
Bertel

Fra : Calle.

Dato : 09-04-06 11:54

Bertel Lund Hansen wrote:

> Man kan selv låse opkoblingen til en MAC-adresse, men det har jeg
> ikke gjort.
>
> Jeg mindes ikke at logaf-logpå-metoden ikke har virket.

Ok, oplevede det bare hos en kollega, men det er måske ham selv der har låst
den.

--
*** Calle ***