vægdåse til LAN
Fra : Per Andreasen

Dato : 06-04-06 19:06

Jeg vil meget gerne montere en vægdåse til LAN i et værelse, der støder op
til rummet med ADSL-routeren. Da jeg havde vægdåsen og tydeligt kunne se
farverne på de enkelte tråde, troede jeg at jeg kunne klare problemet ved at
klippe det ene stik af et netkabel og efterfølgende montere vægdåsen med de
korrekte farver. Den gik imidlertid ikke. Der var ikke "hul igennem". Hvad
kan der være galt? Jeg ved at lodningerne er 100% i orden, og at de enkelte
tråde er vel isolerede fra hinanden. Kan nogen hjælpe mig. På forhånd tak.

mvh Per

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-06 13:59

"Per Andreasen" <per.andreasen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> igennem". Hvad kan der være galt? Jeg ved at lodningerne er 100% i orden,
> og at de enkelte tråde er vel isolerede fra hinanden. Kan nogen hjælpe

prøv evt at kigge på http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/
hvilke dele bruger du til dit lille projekt..

Mvh Daniel

Fra : Per Andreasen

Dato : 08-04-06 14:14

Hej Daniel

Tak for hjælpen. Din foreslåede side virker meget informativ.
Jeg bruger en overflødiggjort men fungerende vægdåse af ubestemmelig
karakter. Den kobler jeg til et alm. netkabel, som jeg har afmonteret det
ene netstik på. Desværre uden større succes.

mvh Per

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-06 15:07

Hej Per

Er der på dit stik i vægdåsen, en farve vejledning til montering
http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/netvaerksudtag.php#montage

Hvis du mener dine forbindelser er iorden kunne
en mulig fejl jo være at du har fået lavet et kryset kable, eller omvendt et
lige igemmen kabel hvor, hvor du skulle det omvendte...
http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/patchkabel.php#lige_kryds

Mvh Daniel

Fra : Jørn Andersen

Dato : 08-04-06 16:12

On Thu, 6 Apr 2006 20:05:55 +0200, "Per Andreasen"
<per.andreasen@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>tråde er vel isolerede fra hinanden. Kan nogen hjælpe mig. På forhånd tak.

"Korrekte farver" er ikke nødvendigvis det samme som korrekte tråde.
Nogle netværkskabler har en farvet og en hvid tråd pr. par, andre har
en farvet og en "stribet" tråd pr. par. Hvis det er den første du har,
er det ikke ligegyldigt, hvilke hvide tråde der sidder hvor.
Hvis du har et Ohm-meter el.lign. så prøv at måle igennem om du har
jævnstrømsgennemgang mellem de rigtige "ben" i stikkene.
(Dette er ikke i sig selv en garanti for, at det virker - men der er
næsten garanti for at det ikke virker, hvis det ikke er rigtigt.)

Blot et skud i tågen.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-04-06 17:22

"Per Andreasen" <per.andreasen@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> igennem". Hvad kan der være galt? Jeg ved at lodningerne er 100% i orden,
> og at de enkelte tråde er vel isolerede fra hinanden. Kan nogen hjælpe

kig på det stik i den anden ende... Sidder det grønne par ude til ventre i
stikket, skal du montere vægstikket som A, sidder det Orange par til ventre
i stikket er det metode B du skal montere efter.