Standard problem uden løsning?
Fra : Arne Rasmussen

Dato : 06-04-06 13:31

Måske kan nogen af jer kloge hoveder derude hjælpe med følgende:

PC1 med Windows XP sp2 dansk
PC2 med Windows XP Prof sp2 engelsk

Alt firewall er slået fra.

PC1 kan godt se og få adgang til filer på PC2
PC2 kan godt se PC1 - men kan ikke få adgang til den

Begge pc'er optræder kun nogen gange i workgroup som er sat op som det samme
på begge

Arkitektur er følgende:

Cybercity ADSL modem -> Belkin Access Point -> PC1 med belkin
USB netværksdongle

-> PC2 med belkin USB netværksdongle

Alle i samme subnet - indviduelle navne - begge er nodetype ukendt

HJÆÆÆÆLLLLPPPP

Mvh
Arne Rasmussen

Fra : Calle.

Dato : 06-04-06 14:51

Arne Rasmussen wrote:
> [...]
> belkin USB netværksdongle
>
> -> PC2 med belkin USB netværksdongle
>
> Alle i samme subnet - indviduelle navne - begge er nodetype ukendt

der kan gå op til 15min inden windows finder hinanden. Prøv at lade den ene
søge efter computere, og så bare skriv en strjerne * som navn, så viser den
alt hvad den finder.

--
*** Calle ***

Fra : Arne Rasmussen

Dato : 06-04-06 18:01

"Calle." <fake@fake.fake> wrote in message

> der kan gå op til 15min inden windows finder hinanden. Prøv at lade den
> ene søge efter computere, og så bare skriv en strjerne * som navn, så
> [...]

Problemet er at XP Pro godt kan se XP home maskinen - den kan bare ikke få
adgang

Mvh
Arne Rasmussen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-04-06 23:05

Arne Rasmussen skrev:

> Problemet er at XP Pro godt kan se XP home maskinen - den kan
> bare ikke få adgang

Jeg har XP Pro og XP home i samme LAN, og alle kan se alle.

Klientprogram til Windows netværk samt fil- og udskriftsdeling er
koblet til på alle maskiner, og samme brugernavn har en konto på
dem alle sammen med adminrettigheder. Arbejdsgruppenavnet er det
samme.

Hvis de ting er i orden hos dig, aner jeg ikke hvad der er galt.

--
Bertel

Fra : Arne Rasmussen

Dato : 07-04-06 08:45

"Arne Rasmussen" <jumping58@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> USB netværksdongle
>
> -> PC2 med belkin USB netværksdongle
>
> Alle i samme subnet - indviduelle navne - begge er nodetype ukendt

Screendump af svaret fra XP-home edition maskinen er lagt i binær gruppen
under emnet - svar fra xp-home edition

Det kan måske lede nogen på sporet til at hjælpe mig med ovenstående
problem - i stedet for at skulle reinstallere begge maskiner *suk*