Hvilket virusprogram?
Fra : ..::JMJ::..

Dato : 05-04-06 20:48

Jeg leder efter et anti-virusprogram til brug i et LAN-miljø, i stil med
Symantec Enterprise eller Trend OfficeScan).
Det jeg primært er ude efter er, at serveren distribuerer og vedligeholder
klienterne (a la Symantec eller Trend OfficeScan), og at licensvedligehold
klares fra serveren.
Problemet er, at hverken Symantec eller Trend, passer ind i små LAN miljøer
med 5-10 arbejdsstationer. Flere af de kunder jeg servicerer er læge- eller
tandlægeklinikker, og her vælter man sig ikke i 25+ arbejdsstationer, men
problemet med potentiel virusfare eksisterer også i små miljøer. Prisen må
selvfølgelig også gerne være "rimelig", men vigtigst er at skidtet fungerer.
Gode erfaringer?
Krydspostet i netværk og server.

PFT
Jørgen

Fra : Gert Krabsen

Dato : 05-04-06 21:38

...::JMJ::.. wrote:
> [...]
> selvfølgelig også gerne være "rimelig", men vigtigst er at skidtet fungerer.

Har du overvejet, om ikke det letteste er simpelthen at installere
f.eks. Norton på alle arbejdsstationer og lade dem hver for sig sørge
for automatisk opdatering?

Her snakker vi en pris på under 200 kr. pr PC pr. år, og det fungerer
ret problemfrit..

mvh

Krabsen

Fra : Anders

Dato : 05-04-06 22:52

Synes også en centralt basseret løsning lyder som overkill ved 10-15
arbejdsstationer

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 05-04-06 21:49

On Wed, 5 Apr 2006 21:48:18 +0200, "..::JMJ::.." <kalif1@privat.dk>
wrote:

> [...]
>selvfølgelig også gerne være "rimelig", men vigtigst er at skidtet fungerer.
Vi bruger Panda http://www.antivirus.dk/?area=prodinfo&prodid=27
Om den er god/billig ved jeg dog ikke, den fordre dog mere end 256 mb
ram i PCen for ikke at belaste maskinen den triller på for meget.

Den er nem at få installeret på klientmaskiner workstations og
serverer, kan gøres manuelt eller automatisk.

/Hans

Fra : Ole Thomsen

Dato : 06-04-06 06:05

...::JMJ::.. wrote:

> [...]
> også i små miljøer. Prisen må selvfølgelig også gerne være "rimelig",
> men vigtigst er at skidtet fungerer. Gode erfaringer?

Trend har da en Small Business pakke til en ganske rimelig pris synes
jeg.

Ole Thomsen

Fra : ///M

Dato : 06-04-06 09:45

...::JMJ::.. wrote:
> [...]
> miljøer med 5-10 arbejdsstationer. Flere af de kunder jeg servicerer
> er læge- eller tandlægeklinikker, og her vælter man sig ikke i 25+

Kan du ikke være ejeren af softwaren? Så kan kunden betale x antal kr pr pc
pr måned som dækker dine omkostninger?

///M

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-06 16:43

"///M" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

eTrust ITM r8. Kan det du ønsker, er billig og fornuftig (gratis) support.

Mvh
Robert Vilhelmsen