Hastighedsproblem
Fra : Søren Pedersen

Dato : 04-04-06 17:57

Hej,

Jeg har en D_link router DI-624 (har også prøvet DI-524 med samme resultat).

Jeg har min stationære PC koblet op med et netkabel (port 1) og har et andet
netkabel i port 2, som jeg bruger på en bærbar PC (10 meter).

Mit problem er at når jeg via skype sender filer over mit lokal netværk, fra
den stationærer til den bærbare (eller den anden vej), så starter den på 50
Kb/s og stiger hurtigt til ca. 3,5 Mb/s, men kun når jeg bruger
kabelforbindelsen.
Hvis jeg bruger den trådløse forbindelse så starter hastigheden på 1 Kb/s og
stiger til 5 - 12 Kb/s, og jeg fatter ikke hvorfor den skal være så langsom
når det er trådløst.
Jeg har snakket med support på D-Link og det er deres mening at hastigheden
skulle være betydeligt højre på den trådløse.

Den bærbare står 4 meter fra routeren og har fuldt signel. Jeg bruger WPA
kryptering.
Der er testet med andre bærbare maskiner af forskelligt fabrikat, med samme
nedslående resultat.

Er der nogle der der har en forklaring på dette?

Fra : Ole

Dato : 04-04-06 21:42

"Søren Pedersen" <soeren.k.p@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> samme nedslående resultat.
>
> Er der nogle der der har en forklaring på dette?

Har du prøvet at ændre SSID og kanal ?. Står routeren lige op af noget andet
elektrisk ? Har du prøvet at opgradere routerens firmware ?

Ole

Fra : ///M

Dato : 05-04-06 01:09

Søren Pedersen wrote:

> [...]
> hastigheden skulle være betydeligt højre på den trådløse.

> Er der nogle der der har en forklaring på dette?

Hvad er din hastighed ud på internettet med den trådløse forbindelse? Også
~12kb/s?

--
///M