Kommando eller tool
Fra : Nederbasse

Dato : 02-04-06 16:37

Hej
Findes der en komando i XP Pro eller et tool der kan se alle ip adresser i
et lan ?

En slags: ping *.*.*.*

Lars

Fra : Martin Schultz

Dato : 02-04-06 16:53

Nederbasse <nogen@microsoft.com> skrev 2006-04-02:
> Hej
> Findes der en komando i XP Pro eller et tool der kan se alle ip adresser i
> et lan ?

net view kan måske bruges hvis det er et windows netværk.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Max Andersen

Dato : 02-04-06 17:22

Nederbasse wrote:
> Hej
> Findes der en komando i XP Pro eller et tool der kan se alle ip adresser i
> et lan ?
>
> En slags: ping *.*.*.*

nmap kan : http://www.insecure.org/nmap/download.html

nmap -sP 10.10.10.1/24, f.eks.

nmap er et superværktøj der også kan vise hvilke maskiner der har
bestemte porte åbne, m.v.

Max

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-04-06 20:36

"Nederbasse" <nogen@microsoft.com> writes:

F> Hej
> Findes der en komando i XP Pro eller et tool der kan se alle ip adresser i
> et lan ?
>
> En slags: ping *.*.*.*

Ping broadcastadressen, og check med "arp -a". Den finder en del.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/