adgang til router?
Fra : Morten L

Dato : 02-04-06 11:26

jeg har en zyxel presige 100ih router, som jeg gerne vil have 'adgang' til,
jeg kan ikke finde min manual . . . hvordan får jeg forbindelse til
routeren, så jeg kan rode med dens opsætning?

/ml

Fra : Thomas Bøjstrup Joha~

Dato : 02-04-06 11:54

"Morten L" <ml@safnet.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har en zyxel presige 100ih router, som jeg gerne vil have 'adgang'
> til, jeg kan ikke finde min manual . . . hvordan får jeg forbindelse til
> routeren, så jeg kan rode med dens opsætning?

Mener at der er en reset knap på nogen af de modeler også der default ip
vist nok 192.168.1.1

en anden måde er at forbinde pc'en til serial porten på routen også gå ind
den vej...
Jeg ved at jeg før har reset sådan en router via serial port, men du er nød
til at download en manual til den fordi man skal vist nok trykke på nogen
taster eller skrive et eller andet i mens den starter..

Thomas

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 02-04-06 20:26

> [...]
> til, jeg kan ikke finde min manual . . . hvordan får jeg forbindelse til
> routeren, så jeg kan rode med dens opsætning?

Telnet

/Brian

Fra : CopyCat

Dato : 02-04-06 22:46

> [...]
> jeg kan ikke finde min manual . . . hvordan får jeg forbindelse til
> routeren, så jeg kan rode med dens opsætning?

Du finder et Telnetprogram .. fx. Hyperterminal .. sætter serielkabel til..

Starter HT vælger vælger en Comport, vælger VT100 emulering ., eller auto,
prøver med 9600 - 19200 - eller 56000 B..

Tryk på en tast i HT .. så skulle den gerne komme med logintext ..

Koden er sikkert 1234 ..

P100 har også noget webadmin. men det kræver vist at man installerer et
program til det .. og så skal man kende IP på routeren .. + opsætning er
mere omfattende og hurtigere med Telnet ..

~~Frank .,

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-04-06 06:03

On Sun, 2 Apr 2006 23:46:06 +0200, "CopyCat" <Not@vailable.Sorry>
wrote:

> Du finder et Telnetprogram .. fx. Hyperterminal .. sætter serielkabel til..

Så er det netop *ikke* et telnet-program. Telnet kører over IP.

Man kan kalde det et terminalprogram.

-A

Fra : Morten L

Dato : 03-04-06 07:16

har fundet min IP for routeren.
Nu er jeg i telnet, men hvordan kommer jeg til routerens menu? Har prøvet
?/help, men der er ikke rigtig noget at hente. Hvis jeg bare skriver
værtsnavnet (ip'en) så sker der ikke noget.

/ml

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 03-04-06 08:32

> [...]
> ?/help, men der er ikke rigtig noget at hente. Hvis jeg bare skriver
> værtsnavnet (ip'en) så sker der ikke noget.

Åben en cmd-prompt (Start/kør skriv cmd - forudsat du bruger windows)
Skriv "telnet xxx.xxx.xxx.xxx" hvor x er dit ipnummer
Intast password på din router (Default for Zyxel 100ih er svjh 1234)

/Brian

Fra : Morten L

Dato : 04-04-06 13:29

> [...]
> Skriv "telnet xxx.xxx.xxx.xxx" hvor x er dit ipnummer
> Intast password på din router (Default for Zyxel 100ih er svjh 1234)

Hmmm
Har prøvet, men uden resultat. har også lukket alle firewalls ned. kan man
mon resette en router? har manualen, men den beskriver intet om reset,
heller ikke i troubleshooting.
ja, jeg bruger windows (xp)

/ml

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 04-04-06 14:05

> Har prøvet, men uden resultat. har også lukket alle firewalls ned. kan man

Hmm. jeg mente self. hvor x er ipnrummeret på din routers lan interface :-/

/Brian

Fra : Morten L

Dato : 04-04-06 16:00

> Hmm. jeg mente self. hvor x er ipnrummeret på din routers lan interface
> :-/
>
> /Brian

ja, den er i vinkel, og afprøvet, men selv med den ip som min zyxel
skulle have, så kommer jeg ikke igennem, øv med øv på . . . ???

/ml

Fra : CopyCat

Dato : 04-04-06 21:14

> ja, den er i vinkel, og afprøvet, men selv med den ip som min zyxel
> skulle have, så kommer jeg ikke igennem, øv med øv på . . . ???

Telnet kan nok også være deaktiveret .,

Prøv med HT ..

~~Frank .,

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 05-04-06 05:54

> ja, den er i vinkel, og afprøvet, men selv med den ip som min zyxel
> skulle have, så kommer jeg ikke igennem, øv med øv på . . . ???

Det forudsætter også at du selv har et ip-nr. i 192.168.1.x, har du det?

/Brian

Fra : Mads Bahrt

Dato : 03-04-06 09:29

Asbjorn Hojmark skrev:

> Så er det netop *ikke* et telnet-program. Telnet kører over IP.
>
> Man kan kalde det et terminalprogram.
>
> -A
Hyperterminal kan også køre Telnet.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-04-06 10:26

On Mon, 03 Apr 2006 10:29:19 +0200, Mads Bahrt
<mads_bahrt@hotmail.com> wrote:

> Hyperterminal kan også køre Telnet.

Og hvordan er det svar på det jeg skriver? Hvis det er et program, der
skal bruges til en seriel forbindelse, så kører det jo netop *ikke*
telnet.

OP har brug for en seriel forbindelse, og så nytter det jo ikke noget,
hvis han sidder og leder efter noget med telnet.

-A

Fra : Mads Bahrt

Dato : 03-04-06 11:48

Asbjorn Hojmark skrev:

> [...]
>
> OP har brug for en seriel forbindelse, og så nytter det jo ikke noget,
> hvis han sidder og leder efter noget med telnet.

Ok - jeg læste det som om du skrev at Hyperterminal ikke kunne køre
telnet-forbindelser. Men det ville stadig løse hans problem i og med det
stadig også kan lave serielforbindelser.

Fra : CopyCat

Dato : 03-04-06 18:19

> Så er det netop *ikke* et telnet-program. Telnet kører over IP.
>
> Man kan kalde det et terminalprogram.

Hmm ., Ja ., det er rigtigt ., jeg fik vist lidt blandet sammen .,

Men bortset fra det .. så holder beskrivelsen ..

~~Frank .,

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 03-04-06 07:26

Således skrev Morten L den Sun, 2 Apr 2006 12:26:06 +0200:

>jeg har en zyxel presige 100ih router, som jeg gerne vil have 'adgang' til,
>jeg kan ikke finde min manual

De er her, afhængigt af hvilken version af routeren du har:

ftp://ftp.zyxel.dk/p100ih/document/p100ih_v1_UsersGuide.pdf

ftp://ftp.zyxel.dk/p100ih/document/p100ih_v2_UsersGuide.pdf

Knud
--
Hey, this isn't my tagline ! Who put it here ?

Fra : Morten L

Dato : 04-04-06 16:45

ALTSÅ. Har lige modtaget en vejledning fra Zyxel support om hvordan man
uploader ny firmware via hyperterminal og com. Jeg følger deres vejledning,
men min hyperterminal vil sgu ikke engang ta kontakt med min router . . . .
?

øv igen
ml