Læse fra et netværksdrev...
Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 27-05-06 13:30

Hej,

Jeg forsøger at læse indholdet af nogle mapper som ligger på et
netværksdrev. Jeg har dog lidt problemer med at bruge PHP's funktioner.

Problemet illustreres nemt med:
$stuff = array();
exec ("dir Z:\mappe\",$stuff);
print "<pre>";
print_r ($stuff);
print "</pre>";

Denne virker fint og jeg får en liste over indholdet i mappen. Ud fra dette
antager jeg at jeg har korrekte rettigheder for til tilgå Zrevet....

MEN Bruger jeg derimod php-funktionen is_dir() således:
if (is_dir("Z:\mappe\")) {
echo ("Yessir, det er en mappe!");
} else {
echo ("Det er ikke en mappe!");
}

Så får jeg at vide at det ikke er en mappe? Det samme gælder umiddelbart
alle de andre funktioner jeg har prøvet....?

Nogen ide om hvorfor is_dir() ikke virker når det andet virker?

På fohånd tak!

PS: systemet er PHP 5.1.2 og Windows 2003...

MVH
Thomas

Fra : Martin

Dato : 27-05-06 18:36

Thomas Eg Jørgensen wrote:
> [...]
> antager jeg at jeg har korrekte rettigheder for til tilgå Zrevet....
>
> MEN Bruger jeg derimod php-funktionen is_dir() således:

Har du prøvet uden den sidste \ ?

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 28-05-06 08:01

"Martin" <news@natten-i.dk> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet uden den sidste \ ?

Ja, det gør desværre ingen forskel

(PS: jeg har skrevet Z:\mappe\, men det burde naturligvis være
dobbelt-slash, hvilket jeg også har brugt i min oprindelige kode)

MVH
Thomas

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 28-05-06 08:04

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@hest.notaplan.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så får jeg at vide at det ikke er en mappe? Det samme gælder umiddelbart
> alle de andre funktioner jeg har prøvet....?

Jeg kan tilføje at hvis jeg ændre Z:\mappe\ til C:\mappe\ så virker begge
funktioner...Så det må jo være noget med php's funktioner ikke virker på
netværksdrev eller hur?

På forhånd tak!

MVH
Thomas

Fra : Peter Brodersen

Dato : 29-05-06 23:38

On Sun, 28 May 2006 09:03:54 +0200, "Thomas Eg Jørgensen"
<thomas@hest.notaplan.com> wrote:

>Jeg kan tilføje at hvis jeg ændre Z:\mappe\ til C:\mappe\ så virker begge
>funktioner...Så det må jo være noget med php's funktioner ikke virker på
>netværksdrev eller hur?

Jo, det skulle de meget gerne:
http://dk.php.net/manual/en/wrappers.php

Jeg har netop selv prøvet med følgende kode på en Windows med en
gammel php4:

<?php
var_dump(is_dir("U:\mappe"));
?>

... hvor U er et netværksdrev, og her returnerer is_dir() true.

--
- Peter Brodersen
Ugens værktøj - Find vej: www.findvej.dk