Hvorfor virker mine billeder ikke?
Fra : Rasmus Hansen

Dato : 28-05-06 11:12

Jeg har lavet et site, hvor alle mine billeder bliver vist
lokalt, men lige så snart jeg uploader dem, virker de ikke... Jeg
har lagt siden ud på hjem.get2net.dk/lenz Håber I kan hjælpe...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-05-06 11:30

Den 28-05-06 12.12 skrev Rasmus Hansen følgende:

> Jeg har lavet et site, hvor alle mine billeder bliver vist
> lokalt, men lige så snart jeg uploader dem, virker de ikke... Jeg
> har lagt siden ud på hjem.get2net.dk/lenz Håber I kan hjælpe...

Mange webservere skelner mellem små og store bogstaver, det gælder
blandt andet get2nets server.

Enten skal du ændre koden i html-filen, eller du skal omdøbe billederne.
Det er en god ide altid at bruge små bogstaver i filnavne til netbrug,
det er nemt at huske, og så undgår du problemet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sammenlign dagens pc med en pc i 1986, og gys over datidens priser.

Fra : Allan Vebel

Dato : 28-05-06 11:43

Rasmus Hansen skrev:

> Jeg har lavet et site, hvor alle mine billeder bliver vist
> lokalt, men lige så snart jeg uploader dem, virker de
> ikke

Det har noget at gøre med store og små bogstaver, se

http://html-faq.dk/1016.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Claus Pryds

Dato : 30-05-06 13:16

"Rasmus Hansen" <rasmusha@gmail.com> wrote in message
> Jeg har lavet et site, hvor alle mine billeder bliver vist
> lokalt, men lige så snart jeg uploader dem, virker de ikke... Jeg
> har lagt siden ud på hjem.get2net.dk/lenz Håber I kan hjælpe...

når du angiver denne DOCTYPE :
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

bør du kigge lidt på valideringen af din side se lidt på dette link :

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fhjem.get2net.dk%2Flenz%2F&charset=iso-8859-2&doctype=XHTML+1.0+Strict&ss=1&outline=1&sp=1&No200=1&verbose=1