CSS - float driller.
Fra : Allan J

Dato : 24-05-06 12:59

Hej nyhedsgruppe,

Jeg er ved at eksperimentere med et layout styret af CSS, men det driller
lidt.
Når jeg bruger "float: left" så opstår der et mindre problem, nemlig at jeg
ikke kan regne med "margin" mere.... lidt svært at forklare, så derfor har
jeg lavet et eksempel her:
http://smoelfen.dk/css/

Håber der er nogen der kan hjælpe:)

MVH. Allan

Fra : Allan Vebel

Dato : 24-05-06 16:33

Allan J skrev:

> Når jeg bruger "float: left" så opstår der et mindre
> problem, nemlig at jeg ikke kan regne med "margin"
> mere....

Kan det have noget med
http://www.webdesign101.dk/showcase/float/index.html
at gøre?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Allan J

Dato : 24-05-06 18:02

Hej Allan Vebel,

Lige præcis, det virker nu. Mærkeligt problem....

1000 tak

MVH. Allan.

Fra : Dennis Munding

Dato : 24-05-06 18:11

Hej Allan Vebel!
"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse
> Kan det have noget med
> http://www.webdesign101.dk/showcase/float/index.html
> at gøre?

Jeg vil også gerne have lov til at takke, da jeg nu har fået en forklaring
på, hvorfor jeg har haft problemer i lign. tilfælde - f......... IE!

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/, http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/, http://www.pe-vagtservice.dk/,
http://www.eds-denmark.dk/

Fra : Allan J

Dato : 24-05-06 20:45

men ak, er nu kommet lidt videre... hvad sker der ud til højre (i IE) ? for
slet ikke at tale om firefox?

Prøv selv at se: http://smoelfen.dk/blog/

Fra : Claus Pryds

Dato : 24-05-06 21:52

"Allan J" <asdsad@sadsad.dk> wrote in message
> men ak, er nu kommet lidt videre... hvad sker der ud til højre (i IE) ?
for
> slet ikke at tale om firefox?
>
> Prøv selv at se: http://smoelfen.dk/blog/

[snip]

Jeg skal ikke kunne sige, hvad det præcist er der gør sig gældende men, hvis
du ændre din class .top-bar til denne:

..top-bar
{
PADDING-LEFT: 7px;
PADDING-BOTTOM: 0px;
PADDING-TOP: 0px;
BORDER-BOTTOM: #494949 1px solid;
HEIGHT: 25px;
BACKGROUND-COLOR: #8c8c70
}

Så virker det fint hos mig.
classen må have arvet noget width fra en anden class og som du ser så har
jeg kun fjernet with erklæringen fra din class.

Bare lige en anden lille ting

Du har en class der heder .ramme som ser sådan her ud:

..ramme
{
BORDER-RIGHT: #494949 1px solid;
PADDING-RIGHT: 0px;
BORDER-TOP: #494949 1px solid;
PADDING-LEFT: 0px;
PADDING-BOTTOM: 0px;
MARGIN: 0px;
BORDER-LEFT: #494949 1px solid;
WIDTH: 750px;
PADDING-TOP: 0px;
BORDER-BOTTOM: #494949 1px solid;
TEXT-ALIGN: left
}

Du erklærer den samme værdi til alle border dem kan du lige så godt skrive
på en gang på denne måde:

BORDER: solid 1px #494949;

MVH

Claus Pryds