Placering af header i IE og FF
Fra : Silas Boye Nissen

Dato : 18-05-06 16:56

Er der nogen, som kan fortælle mig, hvorfor headeren til
boyeit.dk (http://boyeit.dk/) er placeret forskelligt i IE og FF?

I FF er den en del højere oppe end i IE.

Jeg tænker, at det har noget at gøre med forståelsen af CSS for
de to programmer, men jeg kan umiddelbart ikke selv finde ud af,
hvor fejlen helt præcist ligger.

Med håb om lidt hjælp!

Venlig hilsen,
Silas Boye Nissen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-05-06 21:20

Silas Boye Nissen skrev:

> Er der nogen, som kan fortælle mig, hvorfor headeren til
> boyeit.dk (http://boyeit.dk/) er placeret forskelligt i IE og FF?

Prøv at starte med at rette css-fejlen på siden (du har glemt
enheden i en inline-angivelse).

--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Henrik Boye

Dato : 18-05-06 22:01

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev:
>Prøv at starte med at rette css-fejlen på siden
(du har glemt
>enheden i en inline-angivelse).

Jeg har lige foretaget et valideringstjek. Jeg kan
ikke finde den fejl, du omtaler. På hvilken side
er den (hvilken URL)?

--
Silas Boye Nissen
http://boyeit.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-06 22:28

"Henrik Boye" <gizmo@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> (du har glemt
>
> Jeg har lige foretaget et valideringstjek. Jeg kan
> ikke finde den fejl, du omtaler. På hvilken side
> er den (hvilken URL)?

på forsiden

http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?profile=css2&warning=2&uri=http%3A%2F%2Fboyeit.dk%2Fforside

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : Henrik Boye

Dato : 19-05-06 00:18

CS <askmeforanaddress> skrev:
>http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?profil
>e=css2&warning=2&uri=http%3A%2F%2Fboyeit.dk%2Fforsi
de

Så har jeg rettet den fejl - tak fordi I gjorde
mig opmærksom på den.

Men kan I hjælpe mig med mit udgangsspørgsmål?

--
Silas Boye Nissen
http://boyeit.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-06 12:28

> Så har jeg rettet den fejl - tak fordi I gjorde
> mig opmærksom på den.
>
> Men kan I hjælpe mig med mit udgangsspørgsmål?

Så vidt jeg kan se har det noget med den her linje at gøre:

border-top: 40px solid #fff;">

Slet: style="width: 800px; border-top: 40px solid #fff;", så linjen kommer
til at se sådan her ud:

og indsæt i stedet

padding-top:: 40px; under #header i dit stilark.

Siden er noget vanskelig at fejlfinde på da der er brugt en langrække inline
definitioner som burde have været placeret i et stilark. Endvidere kan det
godt se ud som om border er brugt som erstatning for margin og padding. Men
prøv at rette ovenstående og se om det ikke hjælper

Fra : Henrik Boye

Dato : 19-05-06 15:48

> [...]
><cellspacing="0">
>
>og indsæt i stedet
>
>padding-top:: 40px; under #header i dit stilark.

Godt set! Ved at rykke lidt rundt på tingene og
prøve mig lidt frem har jeg nu fået løst mit problem.

> [...]
>på da der er brugt en langrække inline
>definitioner som burde have været
>placeret i et stilark. Endvidere kan det

Det har du fuldstændig ret i, og det skal der
gøres noget ved.

--
Silas Boye Nissen
http://boyeit.dk/