Deaktivere links i Iframe
Fra : Hansen

Dato : 18-05-06 10:08

Hejsa

Er det muligt at deaktivere links i en iframe?
Jeg har et system hvor en bruger kan indtaste en tilfældig url som så bliver
vist i en iframe. Og der vil jeg så have at man ikke kan klikke sig videre.
(Det skal vises som et slags preview)

/Hansen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-05-06 10:44

Den 18-05-06 11.08 skrev Hansen følgende:

> Jeg har et system hvor en bruger kan indtaste en tilfældig url som så bliver
> vist i en iframe.

Måske jeg misforstår, hvad du vil lave, men hvis det er en fremmed URL -
altså ikke en del af din egen hjemmeside - så er det det, man kalder
framing. Og det er normalt ikke lovligt i henhold til Ophavsretsloven.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tema med alt hvad det er nødvendigt at vide om nyhedsgrupperne.

Fra : Hansen

Dato : 18-05-06 10:52

> Måske jeg misforstår, hvad du vil lave, men hvis det er en fremmed URL -
> altså ikke en del af din egen hjemmeside - så er det det, man kalder
> framing. Og det er normalt ikke lovligt i henhold til Ophavsretsloven.

Det er ikke til en hjemmeside på nettet, som normalt, men noget der skal
vises i en browser internt i en virksomhed.
Er godt klar over at det andet ikke er lovligt. (Men det var heller ikke
spørgsmålet

/Hansen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-05-06 11:40

Den 18-05-06 11.52 skrev Hansen følgende:

> Det er ikke til en hjemmeside på nettet, som normalt, men noget der skal
> vises i en browser internt i en virksomhed.

Ok. Du kan placere en gennemsigtig gif over iframen på samme måde som
når imdb.com og andre hjemmesider forsøger at forhindre kopiering af
billeder. Eller du kan køre siden gennem et serverside-script, der
stripper alle <a href>-koder i den hentede side. Men så begynder det
vist at blive noget nørdet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs hvorfor bliver spammerne ved med at spamme dig, og hvordan du