Atributten "name" i formularer i forhold t~
Fra : Christian Houmann

Dato : 16-05-06 12:49

I forbindelse med at overføre indhold fra mine formularer til en
database, bruger jeg (eller rettere Dreamweaver) "name"
atributten til at identificere formularen (Server behavior
"Insert Record").
Jeg har også et id med samme indhold, men hvis jeg fjerner "name"
kan programmet ikke finde den rette formular.
Jeg vil gerne have minde sider til at validere som xhtml strict,
men det er ikke så ligetil når nu man ikke må bruge "name".
Selvfølgelig kan jeg angive sider med formularer som
"transitional", men er der ikke en mere "elegant" løsning?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : per christoffersen

Dato : 16-05-06 13:32

"Christian Houmann" <web-fjerndette@houmannvest.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Selvfølgelig kan jeg angive sider med formularer som
> "transitional", men er der ikke en mere "elegant" løsning?

Hvad gør DW, hvis du beder den om at bruge strict som doctype?

/Per

Fra : Christian Houmann

Dato : 19-05-06 07:43

> Hvad gør DW, hvis du beder den om at bruge strict som doctype?
>
> /Per

Der er en funktion "convert", som kan sættes til at konvertere (!) Hvis jeg
har en formular med "name", fjerner convert denne attribut.

/Christian

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-05-06 21:24

Christian Houmann wrote:

> Jeg vil gerne have minde sider til at validere som xhtml strict,
> men det er ikke så ligetil når nu man ikke må bruge "name".

Jo, på inputs i en formular er det lovligt at bruge attributen name - også i
strict xhtml.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-05-06 23:00

Erik Ginnerskov skrev:

> Jo, på inputs i en formular er det lovligt at bruge attributen
> name - også i strict xhtml.

Jeg tror at spørgeren taler om name på form-elementet. Her er der
nemlig forskel på html og xhtml - jf.
<http://www.w3.org/TR/xhtml1/#h-4.10>

Man kan i øvrigt tilgå formen med document.getElementById eller via
index - document.forms[0] (for første form på en side).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian Houmann

Dato : 19-05-06 07:49

Har siddet og "leget" lidt med forskellige muligheder og fundet
løsningen.
Mit problem var, at jeg har 2 formularer på een side, og en
indsætningsfunktion, der er forskellig alt efter hvilken formular,
der sendes fra.
Ved, at nærlæse koden, kan jeg se, at DW indsætter et skjult felt i
formularen, og faktisk bruger dette som identifikation. -Det skjulte
felt døbes automatisk form1, form2 osv. Det var det, der snød mig
til at begynde med.
Men tak ellers for de svar, der er kommet.
/Christian