Afspilling af musik med HTML
Fra : Rasmus Hansen

Dato : 15-05-06 20:11

Hej...
Jeg har lavet et link der henviser til en wav-fil.
Når man trykker på linket, åbner en dialog-
boks, der spørger om jeg vil åbne eller gemme
filen. Kan jeg gøre det på en måde, så den
afspiller filen med det samme man trykker
på linket?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rasmus Hansen

Dato : 15-05-06 20:32

Rasmus Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> boks, der spørger om jeg vil åbne eller gemme
> filen. Kan jeg gøre det på en måde, så den
> afspiller filen med det samme man trykker

Glem det... Vi har fundet ud af det

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-05-06 09:23

Rasmus Hansen skrev:

> Glem det... Vi har fundet ud af det

Hvordan?

Det er god skik at fortælle hvordan man fik løst et problem, også
hvis man selv har klaret ærterne. På den måde kan andre få glæde af
erfaringerne.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Rasmus Hansen

Dato : 16-05-06 13:16

> [...]
>
> Det er god skik at fortælle hvordan man fik løst et problem, også
> hvis man selv har klaret ærterne. På den måde kan andre få glæde

Vi har ikke rigtigt løst det. Det eneste vi har gjort er, at vi
satte vores browser til ikke at spørge om den skal gemme,
men at åbne filen med det samme :)

Fra : Dennis Munding

Dato : 16-05-06 16:54

Hej Rasmus!
"Rasmus Hansen" <rasmusha@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Vi har ikke rigtigt løst det. Det eneste vi har gjort er, at vi
> satte vores browser til ikke at spørge om den skal gemme,
> men at åbne filen med det samme :)

Og det løser helt klart problemet for brugerne også....??!! Not!
Men det kan måske være lige meget...?

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/, http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/, http://www.pe-vagtservice.dk/,
http://www.eds-denmark.dk/

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 16-05-06 19:33

Dennis Munding wrote:
> Og det løser helt klart problemet for brugerne også....??!! Not!
> Men det kan måske være lige meget...?

YES

Med venlig hílsen
Johnny Winther Ronnenberg
--
Det er brugeren der bestemmer http://www.webtilgængelighed.dk (på
dansk) = http://www.webaccessibility.dk (in english) Last: revision:

Fra : Rasmus Hansen

Dato : 16-05-06 20:26

> Og det løser helt klart problemet for brugerne også....??!! Not!
> Men det kan måske være lige meget...?

Det er heller ikke en side der skal lægges ud på nettet. Det eneste
jegskal bruge det til er, at jeg skal lave et jeopardy-spil til
mineforældres kobberbryllup. Så skal jeg have en kategori med musik,
hvor jeg skal trykke på en knap, hvor de så skal gætte kunstneren.

Fra : Morten Klit

Dato : 17-05-06 09:22

Ang. audio på hjemmesider, så brugte jeg sidste år en del tid på at
finde ud af hvordan man gør det smartest uden at bruge flash.

Der er ikke nogen super løsning, men <object> er nok det bedste bud.
Se evt. min hjemmeside:
http://www.domaene.klit.net/index.aspx?page=4&song=1
Kig i kildekoden linie 314.

(Derudover skal I ikke kigge for meget på hjemmesiden, da den ikke er
opdateret, ikke er validér bar, og da der bare generelt er mange ting
jeg ville have kodet anderledes idag.)

vh
Morten

Fra : Dennis Munding

Dato : 17-05-06 20:21

Hej Rasmus!

Rasmus Hansen hamrede løs på sit tastatur, og fik følgende resultat ud af
det:
> [...]
> mineforældres kobberbryllup. Så skal jeg have en kategori med musik,
> hvor jeg skal trykke på en knap, hvor de så skal gætte kunstneren.

Ok! Så er det jo en helt anden snak...
Men det har du jo ikke nævnt i dine indlæg...?