Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tak for hjælp ... og et lille spørgsmål
Fra : Aagaard

Dato : 15-06-01 07:10

Tak til alle som har fået mig ' på rette vej' mht. valgt af nyt digitalt
kamera. Det blev så et Canon A20, og jeg er yderst tilfreds.
Billedkvaliteten er i top, det er let at betjene, og manualen er let at
forstå. De første 70-80 billeder er allerede i 'kassen', dvs. PC'en, og det
første testbillede er - via nettet - sendt til udprintning på fotopapir hos
min lokale fotohandler.

Jeg glæder mig til at se resultatet, for selv med mit rimeligt trænede
foto-øje er det svært at se forskel på kvaliteten af A20'eren og de billeder
jeg har taget med mit Nikon spejlrefleks. Når det er sagt, så vil jeg lige
tilføje, at jeg ikke vil sammenligne billeder mellem traditionel film og
digital, når billedet bliver ret meget større end 13x18cm, for her vinder
det traditionelle ubetinget. Og så gælder sammenligningen kun billeder til
eget brug, samt til at sende til den nærmeste familie. (Så skulle jeg vist
være garderet i forhold til dem som vil sammenligne traditionel og ditgital
til mere prof. brug).

Jeg havde faktisk købt et digitalt kamera, men leverede det tilbage igen, da
der en forkert driver-CD med, og fotohandleren kunne ikke få importøren til
at sende en driver. (De sendte en via nettet, men den virkede ikke).
Fotohandleren og jeg blev derfter enige om at jeg kunne bytte til Canon A20,
og han gav et nedslag i prisen pga. de ulemper jeg havde haft.

Dernæst det lille spørgsmål, som måske er lidt OT:
Jeg har en web-server på Linux platform. Til den vil jeg gerne have noget
software; php, cgi eller lignende, som kan agere fotoalbum? Der skal være
mulighed for at oprette flere profiler, som har deres eget album på
serveren.
Ethvert link vil være velkomment.

Mange hilsener
Aagaard

Fra : Lasse Tørnkvist

Dato : 15-06-01 07:32

".

> [...]
> eget brug, samt til at sende til den nærmeste familie. (Så skulle jeg vist
> være garderet i forhold til dem som vil sammenligne traditionel og

Jeg tror du vil blive overrasket over kvaliteten af billederne ,jeg fik
lavet nogen i 20x30 ( hos photocare) taget med mit Olympus , samme
opløsning som dit.De var perfekte så du kan roligt glæde dig.
mvh
Lasse

Fra : Lasse Tørnkvist

Dato : 15-06-01 07:39

forgot

Prøv at kikke på : http://www.tucows.com der er en del til linux

Fra : kurt k

Dato : 15-06-01 13:11

On Fri, 15 Jun 2001 08:10:28 +0200, Aagaard wrote:

> Jeg har en web-server på Linux platform. Til den vil jeg gerne have noget
> software; php, cgi eller lignende, som kan agere fotoalbum?

Prøv at søge på 'photo album' på www.freshmeat.net. Hvis du
finder noget godt, så skriv gerne om det her - der er en del
at vælge imellem.

kurt

Fra : Eagle One

Dato : 15-06-01 14:06

> Prøv at søge på 'photo album' på www.freshmeat.net. Hvis du
> finder noget godt, så skriv gerne om det her - der er en del
> at vælge imellem.
>
> kurt

Hejsa
Tak til Kurt og Lasse for vink og link!

Ang. print hos www.photocare.dk, vil jeg blot fortælle, at de har et
startgebyr på kr. 19,95. Mit testbillede er sendt til www.japanphoto.dk, som
ikke har et startgebyr.

Hvis der er andre som har link til print i fotokvalitet, så vil de(t) blive
modtaget med kyshånd.

www.freshmeat.net ... det burde jeg have haft undersøgt. Nå, men ind imellem
er det godt med en lille opstrammer, så jeg tror lige jeg vil hente en i
skabet, indet jeg besøger Freshmeat. Jeg skal nok melde tilbage, hvis jeg
finder noget rigtig godt.

Mange hilsener
Aagaard

Fra : U. Pedersen

Dato : 15-06-01 15:47

On Fri, 15 Jun 2001 15:06:23 +0200, "Eagle One"
<eagleone1000@email.com> wrote:

>Ang. print hos www.photocare.dk, vil jeg blot fortælle, at de har et
>startgebyr på kr. 19,95. Mit testbillede er sendt til www.japanphoto.dk, som
>ikke har et startgebyr.
?
så syntes jeg du skulle læse deres siden igen, eller se uder afsnittet
digital.

**

Vi har alt, når det gælder digital fotografering. Hos Japan Photo kan
du få fremkaldt dine digitale billeder på rigtigt fotopapir som giver
dig maksimal farvemætning og holdbarhed. Du kan bestille billederne i
3 forskellige størrelser, - så kom blot ind med dit kamera, diskette
eller memorycard.

Digitale kvalitetsbilleder på fotopapir
Klippekortpris     Normallavpris

Digitalt billede 10x15 cm 2,50 3,-

Digitalt billede 15x20 cm 12,- 15,-

Digitalt billede 20x30 cm 15,- 25,-

Opstartspris 20,- 20,-

**
--
   m.v.h.
   U.P.

Fra : Aagaard

Dato : 15-06-01 16:02

> [...]
> dig maksimal farvemætning og holdbarhed. Du kan bestille billederne i
> 3 forskellige størrelser, - så kom blot ind med dit kamera, diskette

ups... sorry, min fejl. Ret skal være ret.

(Jeg må så glæde mig over at jeg ikke skal betale, for de jeg har 3 print
gratis. Det får alle som køber digital kamera hos Japanphoto).

Mvh.
Aagaard

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-06-01 17:34

"Aagaard" <skriv@ikketil.dk> wrote in message

> (Jeg må så glæde mig over at jeg ikke skal betale, for de jeg har 3 print
> gratis. Det får alle som køber digital kamera hos Japanphoto).

Heh... Så ville jeg nu hellere købe det 30 % billigere i Tyskland

Fra : Aagaard

Dato : 15-06-01 18:20

> Heh... Så ville jeg nu hellere købe det 30 % billigere i Tyskland

Nu forholder det sig sådan, at jeg opnåede en rimelig god pris, så for mit
vekommende kunne det ikke betale sig at købe det i Tyskland ...og så har jeg
fået en dansk manual, og muligheden for at få det repareret hurtigere, hvis
uheldet skulle være ude.

Jeg er helt med på at det ofte kan betale sig at handle via nettet, og ofte
i udlandet, men at handle i udlandet kan have nogle omkostninger, som man
skal kalkulere med.

Det første kamera jeg købte var mangelfuldt. Der manglede drivere. Hvis jeg
havde handlet i f.eks. Tyskland, så havde jeg ikke fået den meget hurtige
service, som jeg fik ved at sætte mig op på cyklen, og træde 5 minutter i
pedalerne.

Med venlig hilsen
Aagaard

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 16-06-01 10:22

> [...]
> software; php, cgi eller lignende, som kan agere fotoalbum? Der skal være
> mulighed for at oprette flere profiler, som har deres eget album på

Så er det da heller ikke mere off-topic i 2001 - det svarer vel til at
spørge hvilke noget papir der er bedst at fremkalde på for den anden fløj

Men prøv på:

http://www.hotscripts.com/search/?query=photo&category=PHP

De er alle gratis, og det du nævner er bare den mindste ting af de features
de fleste har - og ellers vil du nok opdage at det slet ikke er så svært at
lave den slags selv

// Steffen