Star office editor?
Fra : Martin Ploug

Dato : 15-05-06 10:22

Hej

Jeg har set en html editor, som vist nok hedder star office.
Er den en del af open office skriveprogrammet Writer eller
er det et selvstændigt program?

Hvordan får man fat på denne editor?
Er den gratis?
Er det ved at installere open office
http://da.openoffice.org/

Eller ved at installere star office fra www.sun.com
eller hvordan?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-05-06 13:19

Martin Ploug skrev:

> Jeg har set en html editor, som vist nok hedder star office.

En søgning på "star office" fører til sider der handler om en
office-suite. Hvis jeg tilføjer "editor" får jeg nogle få links
hvor den omtales på linje med Word.

--
Bertel

Fra : Dino

Dato : 15-05-06 15:45

Den 15-5 2006 skrev slet MC9AP i dk.edb.internet.webdesign.html:

> Jeg har set en html editor, som vist nok hedder star office.
> Er den en del af open office skriveprogrammet Writer eller
> er det et selvstændigt program?

StarOffice er en kommersiel kontorspakke, som Sun købte fra Tyskland.
<http://www.sun.com/software/star/staroffice/index.jsp>
<http://staroffice.com/>

Gratisversionen af StarOffice, hedder OpenOffice.
<http://www.openoffice.org/>

StarOffice historie
<http://en.wikipedia.org/wiki/StarOffice>
<http://about.openoffice.org/>

--
Dino

Fra : Per Rasmussen

Dato : 15-05-06 16:07

Martin Ploug (slet MC9AP) wrote in
> [...]
>
> Jeg har set en html editor, som vist nok hedder star office.
> Er den en del af open office skriveprogrammet Writer eller

I deres produktbeskrivelse står der:
Beskrivelse af OpenOffice.org - en komplet fri kontorpakke
OpenOffice.org er en komplet fri kontorpakke, der indeholder
følgende moduler:

Tekstbehandling og websideredigering med Writer.
Regneark med Calc.
Præsentationer med Impress.
Vektorbaserede tegninger og diagrammer med Draw.
Formelredigering med Math.
Databaser med Base.

Så websideredigering er en del af Writer, så kan man jo blive
nervøs og tro at den laver hjemmesider på samme måde som word.
(og så gyser vi alle)

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Frank Olieu

Dato : 15-05-06 18:47

_Per Rasmussen_ skrev | wrote | écrivit (15-05-2006 17:06):

> Så websideredigering er en del af Writer, så kan man jo blive
> nervøs og tro at den laver hjemmesider på samme måde som word.
> (og så gyser vi alle)

Hvis man bruger funktionen "Eksporter som XHTML" (og ikke "Gem som HTML") får
man faktisk /valid/ og nogenlunde semantisk kode ud af det!
OpenOffice Writer ('soffice') bruger embedded og inline CSS, hvis kvalitet er
afhængig af hvordan man strukturerer sit tekstdokument (dvs. om man bruger
/rigtige/ typografier eller bare ændrer skrifttyper og størrelser).
Det virker fint med tekstdokumenter, men derfra at bygge et helt website...

Ellers, en anden god grund for at bruge Open Source produkter!

--
Venlig hilsen | Kind regards | Cordialement
Frank

Fra : Martin Ploug

Dato : 16-05-06 09:45

Frank Olieu <fr@nk.nospam> skrev:
>_Per Rasmussen_ skrev | wrote |
>écrivit (15-05-2006 17:06):

Hej

Ok, mange tak for jeres svar.
Jeg må prøve at downloade openoffice og se,
hvad det er for noget.

Nej, der er vel ikke noget som at kode fra grunden
af i en alm. teksteditor

Hilsen Martin

Fra : Martin Ploug

Dato : 16-05-06 09:45