Howto, browse-knap
Fra : Kristine Bangsø

Dato : 15-05-06 09:39

Nu har jeg efterhånden læst de første 1000 artikler om at det er
noget meget besværgeligt rod at ændre teksten på browse/gennemse
knappen. Og jeg er tæt på at rive håret ud af hovedet på mig
selv, for det eneste jeg vil vide er hvordan man helt præcist
programmere sådan en browse-knap. Jeg er nemlig temmelig tilfreds
med teksten derpå. ;)

Hjælp mig, inden jeg bliver skaldet !

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Ploug

Dato : 15-05-06 10:28

> [...]
>selv, for det eneste jeg vil vide er hvordan man helt præcist
>programmere sådan en browse-knap. Jeg er nemlig temmelig

Hej

Er det en submit knap, og er det 'bare' selve udseendet på
knappen?

Har et eksempel her:
<input type="submit" value="Login" style="border: 1px solid
#000000; background-color:#FFFFFF;">

Her er et link til selve funktionen i php:

http://www.webcafe.dk/debat/html/43772.html

Hilsen Martin

Fra : Benny Nissen

Dato : 15-05-06 10:46

Martin Ploug ramte sit keyboard den 15-05-2006 11:28 og fik dette ud af det:

> Er det en submit knap, og er det 'bare' selve udseendet på
> knappen?

Det er nok i forbindelse med upload af filer.

Altså <input type="file" ...

Det er netop der, man får en browseknap, som forøvrigt er en del af
operativsystemet, og derfor ikke kan ændres.

Man kan lave noget med Flash eller Java, men ellers ikke.
Det er ikke tilrådeligt at bruge hverken flash eller java blot for at
uploade en fil.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : David Trasbo

Dato : 15-05-06 10:47

Kristine Bangsø skrev:

> Og jeg er tæt på at rive håret ud af hovedet på mig
> selv, for det eneste jeg vil vide er hvordan man helt præcist
> programmere sådan en browse-knap. Jeg er nemlig temmelig tilfreds
> med teksten derpå. ;)

Du skriver:

<input type="file" name="fil">

--
David Trasbo.
Vær en god Usenet-bruger. http://usenet.dk/netikette.

Fra : Kristine Bangsø

Dato : 17-05-06 12:04

David Trasbo wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Du skriver:
>
> <input type="file" name="fil">

Jeg takker ydmygt ! =)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-05-06 10:51

Kristine Bangsø skrev:

> Nu har jeg efterhånden læst de første 1000 artikler om at det er
> noget meget besværgeligt rod at ændre teksten på browse/gennemse
> knappen.

Det er nok fordi at det *er* meget besværligt at ændre på en <input
type="file">.

> Og jeg er tæt på at rive håret ud af hovedet på mig
> selv, for det eneste jeg vil vide er hvordan man helt præcist
> programmere sådan en browse-knap. Jeg er nemlig temmelig tilfreds
> med teksten derpå. ;)

Øh - hvis du er tilfreds, behøver du vel ikke ændre noget...

> Hjælp mig, inden jeg bliver skaldet !

Det kan lade sig gøre med javascript - jf. siden her:
<http://www.quirksmode.org/dom/inputfile.html>

Bemærk dog kommentaren nederst på siden - hvis man fortryder at
ville uploade en fil, er det ikke muligt at slette indholdet af
inputboksen igen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen