<li> og css
Fra : Ole Madsen

Dato : 15-05-06 07:12

er der ikke en måde at fjerne liste elementet hvor det står nedenunder
hinnanden, men så det står vandret istedetfor i css? jeg mener at have
set det engang, men kan ikke huske det.

håber i kan hjælpe

Ole

Fra : David Trasbo

Dato : 15-05-06 08:28

Ole Madsen skrev:

> er der ikke en måde at fjerne liste elementet hvor det står nedenunder
> hinnanden, men så det står vandret istedetfor i css? jeg mener at have set
> det engang, men kan ikke huske det.

Det er ganske enkelt. Du sætter <li> til at være et inline-element:

li{
display:inline;
}

--
David Trasbo.
Vær en god Usenet-bruger. http://usenet.dk/netikette.

Fra : Ole Madsen

Dato : 15-05-06 08:45

David Trasbo skrev:

> Det er ganske enkelt. Du sætter <li> til at være et inline-element:
>
> li{
> display:inline;
> }

tak skal du have

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 15-05-06 08:58

David Trasbo wrote:

> Det er ganske enkelt. Du sætter <li> til at være et inline-element:
>
> li{
> display:inline;
> }

jeg kan ikke helt få det til at virke, kan du se hvad jeg har lavet
forkert? http://blog.o-madsen.dk/

Ole

Fra : David Trasbo

Dato : 15-05-06 09:16

Ole Madsen skrev:

> jeg kan ikke helt få det til at virke, kan du se hvad jeg har lavet
> forkert? http://blog.o-madsen.dk/

Du sætter rigtigt nok <li> til at være et inline-element. Men efterfølgende
sætter du <a> til at være et blokelement.

Det tror jeg er problemet.

PS.: Du behøver ikke at sætte <ul> til at være et inline-element.

Fra : Ole Madsen

Dato : 15-05-06 13:32

> PS.: Du behøver ikke at sætte <ul> til at være et inline-element.

så langt, så godt, men hvordan får jeg nu boksene til at have samme
bredde alle sammen igen? jeg ved godt at man kan gøre dette
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;

men det ville være rart om det kunne lade sig gøre det andet

Tak

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 15-05-06 14:39

Ole Madsen wrote:

> [...]
> &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
>
> men det ville være rart om det kunne lade sig gøre det andet

fandt selv ud af det, width selvfølgelig i #list-menu a

tak for jeres hjælp

Ole

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-05-06 09:18

Ole Madsen skrev:

> jeg kan ikke helt få det til at virke, kan du se hvad jeg har
> lavet forkert? http://blog.o-madsen.dk/

Du sætter godt nok display: inline på ul og li, men du sætter
samtidig display: block på a-elementerne inde i din liste. De to
selektorer "#list-menu li" og "#list-menu a" har samme vægt, derfor
vinder den sidste - og du får blok-visning.

Derudover kan din liste ikke blive bredere end den beholder
(tabelcellen td.top) den ligger i.

PS: Du har et par småfejl i html- og css-koden - det er en god ide
at få dem rettet. Se evt. hvordan og hvorfor her:
<http://www.html-faq.dk/1005.asp>
<http://diveintomark.org/archives/2003/05/05/why_we_wont_help_you>
(sidstnævnte side er nede pt, men kommer forhåbentlig snart op
igen).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ole Madsen

Dato : 15-05-06 13:33

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
> <http://diveintomark.org/archives/2003/05/05/why_we_wont_help_you>
> (sidstnævnte side er nede pt, men kommer forhåbentlig snart op

tak for link

Ole