billeder hopper...
Fra : Michael Weberg

Dato : 14-05-06 16:08

Jeg har et underligt problem som jeg ikke kan forstå på en side jeg er ved
at lave.

På nogle af siderne kommer der et mellemrum på et par pixels under billedet
første gang siden hentes (mellem underside af billede og underkant af side).
Dette forsvindet når man henter siden igen eller laver en "F5"'er.

http://av.weberg.dk/ath.html

Håber nogle kan gennemskue problemet for jeg kan ikke...

Mvh Michael

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-06 22:28

"Michael Weberg" <supervippen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> en "F5"'er.
>
> http://av.weberg.dk/ath.html
>
> Håber nogle kan gennemskue problemet for jeg kan ikke...

Ikke umiddelbart. Jeg ser dog andre mere væsentlige ting på siden som kan
genere brugeren. Den slags frimærke designs virker kun optimalt ved den
opløsning de er designet til. Ved alle andre browserstørrelser vil det give
unødvendige rullepaneler, som kun tjener til at genere brugeren. Derfor er
det ikke en god ide at begrænse højden, og da du ikke har lavet et stilark
til udskrift vil du få prolemer der også, da det kun er den synlige del som
udskrives. Lad i stedet for indholdet bestemme højden.

Endvidere er det heller ikke smart at sætte faste størrelse på teksten, da
det forhindrer teksten i at skalere i IE

Og så kan jeg kun opfordre dig til at læse denne:
http://html-faq.dk/2023.asp

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : Michael Weberg

Dato : 15-05-06 17:21

> [...]
> et stilark til udskrift vil du få prolemer der også, da det kun er den
> synlige del som udskrives. Lad i stedet for indholdet bestemme højden.

Ja ville jeg nok også vælge. Men jeg står ikke for designet selv men kun
kodningen.

> Og så kan jeg kun opfordre dig til at læse denne:
> http://html-faq.dk/2023.asp

Ved de er hadet af mange og brugt af lige så mange..

Fra : Thomas gade

Dato : 18-05-06 09:10

Michael Weberg wrote:
> [...]
>
> http://av.weberg.dk/ath.html
>
> Håber nogle kan gennemskue problemet for jeg kan ikke...

Du skulle nok også lige se den i Firefox. Det kan vist rettes lidt til.

--
Mvh Thomas

Fra : Michael Weberg

Dato : 18-05-06 17:20

> Du skulle nok også lige se den i Firefox. Det kan vist rettes lidt til.

Der er sket en del ændringer siden første post. Men ja den ser en smule
skidt ud i FF

Mvh Michael