Gæstebog hjælp!
Fra : Mads

Dato : 14-05-06 15:48

Hej...
Jeg ved ikke om det er rigtigt at skrive her..
Men jeg prøver alligevel..

Jeg har et problem... Er ved at lave en lille hjemmeside.. Men
der mangler en slags gæstebog til at skrive i. Det skal være en
der er opbygget i HTML og som ikke gør brug af andre hjemmesider
end min egen.. Kan i hjælpe mig?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 14-05-06 16:04

Mads skriblede bla:

> [...]
> der mangler en slags gæstebog til at skrive i. Det skal være en
> der er opbygget i HTML og som ikke gør brug af andre hjemmesider

Du kan ikke lave det med html alene.
Kræver serverside PHP ASP alt efter hvad du kan køre på dit hotel.
Spørg i en af serverside grupperne

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Mogens Jørgensen - w~

Dato : 14-05-06 20:09

On 14 May 2006 14:47:40 GMT, Mads <mdej35@hotmail.com> wrote:

> [...]
>der mangler en slags gæstebog til at skrive i. Det skal være en
>der er opbygget i HTML og som ikke gør brug af andre hjemmesider
Hej Mads

Da en gæstebog som regel skriver til en database eller en fil, vil den
ikke umiddelbart køre i HTML.
Dette kræver et sprog der kan håndtere dette og som dit webhotel hos
din udbyder understøtter.
Du kan finde en sådan her :

http://ricargbook.adrielmedia.com/

Det er ikke jordens kønneste, men du er beskyttet imod spamming, da
folk skal indtaste en kode når de poster i din hjemmeside.

Alternativt må du kontakte mig
Mogens Jørgensen - Webhotel : Fra 0 kroner i oprettelse. 7,-/md.
Easy Webhost - http://www.easywebhost.org/
Ærlig og UDEN gummiparagraffer. Trafik til priser du forstår.

Fra : Benny Nissen

Dato : 14-05-06 20:12

Mogens Jørgensen - www.easywebhost.org ramte sit keyboard den 14-05-2006
21:08 og fik dette ud af det:

> Alternativt må du kontakte mig

Ja, det må alle, men hvem gider gøre det ?

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Jan Hansen

Dato : 14-05-06 20:11

Mads wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> der mangler en slags gæstebog til at skrive i. Det skal være en
> der er opbygget i HTML og som ikke gør brug af andre

Jeg anbefaler:
http://www.dubelu.com/php/PhpGuestbook.php?PHPSESSID=be445f50c2c7
7ef8041c21900e5ebddb

Det er nemt at installere og er kodet i php, men du kan tilpasse
html-koderne, så det passer til din side. Jeg har opbygget min
egen side i html og så linker jeg til min gæstebog (og
kontaktformular) som ligger i en mappe. Se:
http://www.jantheman.dk/jantheman06/PhpGuestbook/PhpGuestbook.php
..

Nemt at bruge - bare læs vejledningen grundigt...

VH-jan

Fra : enkvinde

Dato : 14-05-06 21:30

"Mads" <mdej35@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> der mangler en slags gæstebog til at skrive i. Det skal være en
> der er opbygget i HTML og som ikke gør brug af andre hjemmesider

Hej Mads

Prøv engang at tjekke denne ud.
http://www.mylittlehomepage.net/my_little_guestbook?PHPSESSID=b5627f177838ebff04dda06ebf00f268
Det lyder som lige det du efterlyser og den er rimelig nem at tilrette.

Hilsen Eva