Router op TDC Bredbånd
Fra : Henrik

Dato : 15-06-01 07:20

Hvad er det for en router, som TDC sælger til sit Bredbånd? D-704?

Skal man bruge, eller kan man anvende en hvilken som helst router?

pft.

Henrik

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-06-01 07:44

"Henrik" <henrik@web.eckdata.com> skrev i en meddelelse
> Skal man bruge, eller kan man anvende en hvilken som helst router?

Man skal normalt ikke bruge en router, men eneste krav til en evt router er
at det er en ether-ether router med dhcp-klient på ydersiden

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Ole M. Madsen

Dato : 15-06-01 07:48

Hej,

> Man skal normalt ikke bruge en router, men eneste krav til en evt router
er
> at det er en ether-ether router med dhcp-klient på ydersiden

2601eren i fabriksudgave burde f.eks. virke.

--
Med venlig hilsen,

Ole M. Madsen
NE2 Konfig & FAQ -> http://www.turbine.dk/2601
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet.

Fra : Henrik

Dato : 15-06-01 07:48

Tak for svaret.

Jeg fik nok ikke skrevet, at jeg har valgt én fast IP adresse og har flere
PC'ere, der skal kobles på. Jeg vil samtidig have en server op at stå hjemme
hos mig selv.

D.v.s en ganske almindelig router med 10/100mbit på LAN siden og 10mbit på
WAN siden. DHCP server på LAN siden og DHCP klient på WAN siden?

Mvh
Henrik

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9gcapf$n0c$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-06-01 08:36

> D.v.s en ganske almindelig router med 10/100mbit på LAN siden og 10mbit på
> WAN siden. DHCP server på LAN siden og DHCP klient på WAN siden?

Ja

Fra : km

Dato : 15-06-01 20:34

Det er en D-link 704, med indbygget 4 ports switch.

http://www.dlink.co.uk/long_desc.asp?id=276