? hvordan autoloader jeg en php automatisk
Fra : Qbic [6400]

Dato : 14-05-06 12:23

Hejsa

Jeg har en side som er tom for kode altså index.htm(l)

Jeg har så et underkatalog med et forum /phpBB2/index.php som jeg
skal til at automatisk åbne hver gang der kontaktes www.domainexxx.dk

så den automatisk åbner siden www.domainexxx.dk/phpBB2/index.php

Hvordan gøres det lige nemmest. ?

/ Niels

! de vise domainenavne har ikke relation til nogle af mine sider.....

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-05-06 12:51

Qbic [6400] submitted this idea :
> Hvordan gøres det lige nemmest. ?

Du redirecter bare:

<?php
header("Location: http://www.domainexxx.dk/phpBB2/index.php");
header("HTTP/1.1 307 Moved Temporarily");
?>

"The reason there are two senators for each state is so that one can be
the designated driver." - Jay Leno

Fra : Andreas Haugstrup

Dato : 14-05-06 14:20

On Sun, 14 May 2006 13:51:04 +0200, Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk>
wrote:

> [...]
>
> <?php
> header("Location: http://www.domainexxx.dk/phpBB2/index.php");
> header("HTTP/1.1 307 Moved Temporarily");

Når du bruger header() til at lave en redirect i PHP sætter PHP automatisk
en 302 Found header samtidigt så din anden linje er overflødig.

- Andreas

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-05-06 14:30

It happens that Andreas Haugstrup formulated :
> Når du bruger header() til at lave en redirect i PHP sætter PHP automatisk en
> 302 Found header samtidigt så din anden linje er overflødig.

Med mindre der er en anden response kode der er mere relevant ;)
O'Reillys "HTTP Pocket Reference" siger iøvrigt at 302 er "deprecated"
og "erstattet" af 307 (der har samme mening).

Hvis siden er permanent flyttet skal man bruge 301 (moved permanently)
og er den midlertidigt flyttet skal man bruge 307 (moved temporarily).
Forskellen er om klienten skal registrere flytningen eller blot
fortsætte med at bruge den "gamle" adresse. Det vil nok mest være
robotter og lign. der vil have glæde af forskellen.

You know this framework is not big enough for the two of us!

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-05-06 21:40

Henrik Stidsen wrote:

> Du redirecter bare:
>
> <?php
> header("Location: http://www.domainexxx.dk/phpBB2/index.php");
> header("HTTP/1.1 307 Moved Temporarily");

Det forudsætter, at han starter med at omdøbe index.htm til index.php -
ellers virker det ikke.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-05-06 22:14

Erik Ginnerskov pretended :
> Det forudsætter, at han starter med at omdøbe index.htm til index.php -
> ellers virker det ikke.

God pointe :)

You know this framework is not big enough for the two of us!

Fra : Qbic [6400]

Dato : 14-05-06 15:45

Jeg takker ærebødigt til forslaget
Den er nu fikset.