Ciko syg igen (re-post)
Fra : Kis & Paul

Dato : 15-06-01 06:56

Poster den lige igen da datoen på min mor's computer stod til 15.6. år
2000!

Hej.

For en uge siden var Ciko, akut, ved dyrlæge.
Måske nogle af jer husker den historie ...og hvor stor kylling jeg var...

Hun er en 9 år gammel Flatter ( aldrig fået hvalpe).
Har altid været kernesund....
Diagnose: Livmoderbetændelse.

I dag var sidste dag på antibiotika.
Spiramycin/Metronidazol, 3 tabl 1 x dagl.
Ca 2 timer efter hendes sidste dosis begyndte hun igen at få det skidt.
Rystede...det hele hang....stakkels tøs.
Kl. 2 i nat var temp. 39.2

Gav hende ( efter mange desperate..."Hjælp mig dog-blikke" ) 2 piller af
samme antibiotika ( jeg bruger det til pindsvin og har det derfor i huset).
Normalt går jeg ikke ind for at "selv-medicinere".
Nu...2 timer senere hviler hun lidt og har ikke helt så ondt... så pillerne
HAR midlertidigt stoppet infektionen.
"Vi" venter på vores dyrlæge åbner...

Jeg har i den forløbne uge fået mange "skræk-historier" omkring tæver og
livmoderbetændelse.
Dramatiske dødsfald...osv. osv.
Og det er selvfølgelig ikke med til at gøre ventetiden i nat nemmere.
Ifølge mig HAR Ciko og jeg indgået en aftale om at hun MINDST bliver 25
år....

Har nogen erfaringer med livmoder-betændelse hos ældre tæver...??

*SUK*

Kirsten

Fra : Kis & Paul

Dato : 15-06-01 06:56

Hej.

For lige at følge op... Jeg stod op kl. 04:30 og snakkede lige med min mor.
Kom her om kl. 5:30 og ja, hun er velnok skidt vores kære Ciko!

Ingen tvivl... Ringede til Gitte (dyrlægen) kl. 6:10 og blev enig med hende
om at vi skulle operere, så Ciko skal på bordet kl. 9! Min mor og jeg tar'
sammen der ned. Nu håber vi så bare at operationen går godt... hun er trods
alt 9 år gammel og ikke i den bedste form mere.

Rinnie

Fra : Aino

Dato : 15-06-01 07:32

Kære Kirsten og Rinnie

Jeg håber virkelig, at det går godt. Al mulig held og lykke herfra!

--
Mvh Aino

Never trust anything that can think for itself if you can't see where it
keeps its brain. - Mr Weasley

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 16-06-01 07:00

"Kis & Paul" <oosterhout@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse news:XuhW6.57$qf.19686457@news.mobilixnet.dk...
så Ciko skal på bordet kl. 9! Min mor og jeg tar'
> sammen der ned. Nu håber vi så bare at operationen går godt... hun er trods
> alt 9 år gammel og ikke i den bedste form mere.

<> Mine tanker vil være hos Ciko og jer både i dag og de næste dage ...

Knus fra Ami

Fra : Lars Stricker

Dato : 15-06-01 08:46

Hej
Min forrige hund ( Labrador ) fik akut fjernet livmoderen omkring samme alder.
Indgrebet er selvfølgelig ikke helt lille, men til gengæld noget dyrlægerne har
meget stor erfaring med, da det ikke er usædvanligt hos ældre tæver. På min
hund var det endda i sidste øjeblik indgrebet skete, men det gik godt, og det
gør det næsten altid.
Held og lykke....
Lars
************************

Fra : Frank Eriksen

Dato : 19-06-01 22:56

Hej med jer
Nu har jeg haft hund/hunde i mange år, men har endnu ikke hørt om en
Flatter, er det sådan at i kan beskrive racen, da jeg har læst og læst i
både danske og udenlandske hunde bøger uden at støde på en sådan
Mvh.
Frank

Fra : x Vuf x

Dato : 19-06-01 23:31

Tue, 19 Jun 2001 23:56:18 +0200, Frank Eriksen wrote:

> [...]
>Flatter, er det sådan at i kan beskrive racen, da jeg har læst og læst i
>både danske og udenlandske hunde bøger uden at støde på en sådan

Det er en Flatcoated Retriever!

--
Mvh Sonja sonpet@***mixeren.com fjern de tre *
http://www.sonpet.mixeren.com

Fra : R. Ilsøe

Dato : 20-06-01 22:38

Sonja's post er allerede forsvundet fra min newsreader xx(

Nå, men her har du svaret: "Flatter" er kælenavn for Flatcoated
Retriever!

Rinnie Ilsøe

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 20-06-01 23:31

"R. Ilsøe" <gizmo@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse news:fJ8Y6.200$X_5.66013220@news.mobilixnet.dk...
> Sonja's post er allerede forsvundet fra min newsreader xx(
>
> Nå, men her har du svaret: "Flatter" er kælenavn for Flatcoated
> Retriever!

<> og hvordan går det egentlig med Ciko???????

hils fra Ami