<embed>
Fra : Martin

Dato : 11-05-06 14:14

Hej

Hvordan får man valideret følgende?

<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=7,0,19,0"
width="956" height="150">

<param name="movie" value="menu_large_no_intro.swf">
<param name="quality" value="high">
<embed src="menu_large_no_intro.swf" quality="high"
pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"
type="application/x-shockwave-flash" width="956" height="150"></embed>
</object>

Problemet ligger i at hvis <embed> ikke er der, så virker flashen ikke i
firefox. Så hvordan er den korrekte måde at skrive en flash ind i HTML,
så det virker i både IE og Firefox?

DTD: HTML 4.01 Transitional
Link er rimelig lige meget. For der er ikke noget at se andet end flashen :)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-05-06 14:57

Martin skrev:

> Hvordan får man valideret følgende?

[snip, standard flash-kode]

Googl på "flash satay":

http://www.google.dk/search?q=flash+satay&btnI=Jeg+føler+mig+heldig

NB: Hvis du vil undgå IE's aktiveringsmeddelelse, skal du derudover
bruge noget javascript til siden. Du kan enten lade et javascript
skrive koden direkte, eller bruge et modificeringsscript. Jeg har
en simpel udgave af sidstnævnte liggende her:
<http://gyros.dk/usenet/js/activateIE.js>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 11-05-06 18:05

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> [...]
> skrive koden direkte, eller bruge et modificeringsscript. Jeg har
> en simpel udgave af sidstnævnte liggende her:

Dumt spørgsmål, er det klogt at tilsidesætte et af de nye sikkerhedsaspekter
i IE via scripting?

Det svarer så vidt jeg kan se, til at sige jeg slukker lige min firewall og
mit antivirus program, fordi en side ikke virker rigtigt. Og det vil være en
god begrundelse for sysadms til at slå scripting fra og blokere det, hvilket
ikke er almindligt pt.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg
--
Det er brugeren der bestemmer http://www.webtilgængelighed.dk (på
dansk) = http://www.webaccessibility.dk (in english) Last: revision:

Fra : Denn!s H

Dato : 11-05-06 19:46

"Johnny Winther Ronnenberg" <johnny.winther@XYZtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:44636eb6$0$180

> Dumt spørgsmål, er det klogt at tilsidesætte et af de nye
> sikkerhedsaspekter i IE via scripting?

Opdateringen som MS udsendte er ikke med baggrund i sikkerhed, men en tabt
retssag mod Eolas om implementering af f.eks. flash eller Java på en side.

Metoden til at undgå "Klik for at aktiver....." er, eller kunne være, at
genindlæse sit ActiveX med JavaScript.

Det er så underligt at Eolas ikke har sagsøgt FireFox, Opera etc., men det
kan jo være det sker.

Denn!s H

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 11-05-06 20:43

De gik efter der hvor de kunne tjene nogle penge.
Det vil næppe være muligt at få ret meget fra de andre nævnte browser
fabrikanten.
Husk at sagen kun blev anlagt med henblik på at få en erstatning.
EOLAS laver ikke selv browsere eller andet men er et af de firmaer der
udelukkende opkøber mere eller mindre mærkelige patenter i håb om at
de en dag kan sagsøge nogen for at bruge "deres" patent.
Personligt synes jeg ikke at sådanne firmaer skulle være lovlige. De
laver intet selvstændigt men lever kun af at suge penge fra folk der
kommer til at bryde "deres" patent.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-05-06 19:10

Johnny Winther Ronnenberg skrev:

> Dumt spørgsmål, er det klogt at tilsidesætte et af de nye
> sikkerhedsaspekter i IE via scripting?

IE's aktiveringsboks har intet med sikkerhed at gøre - det er noget
MS har tilføjet på grund af en tabt patentsag.

Når man skal aktivere et flash-objekt el. lignende i IE står der
blot "Klik her for at aktivere dette objekt" - der er ingen
advarselstekst, ingen advarselsfarver eller andet der forklarer
brugeren om en potentiel sikkerhedsrisiko.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Thomas Jari

Dato : 11-05-06 15:06

On Thu, 11 May 2006 15:14:29 +0200, Martin <news@natten-i.dk> wrote:

> [...]
>
>DTD: HTML 4.01 Transitional
>Link er rimelig lige meget. For der er ikke noget at se andet end flashen :)

http://www.flematours.dk/

Den måde, jeg gør det på her, validerer.

--
Thomas Jari
http://thomas.weblogging.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-05-06 23:36

Thomas Jari wrote:

> http://www.flematours.dk/
>
> Den måde, jeg gør det på her, validerer.

Dårligt eksempel. Ses siden i en browser uden flash-plugin, er siden uden
navigation.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Thomas Jari

Dato : 13-05-06 19:13

On Fri, 12 May 2006 00:35:45 +0200, "Erik Ginnerskov"
<erik@donotspammmeplease.invalid> wrote:

>Dårligt eksempel. Ses siden i en browser uden flash-plugin, er siden uden
>navigation.

Nu gik spørgsmålet kun på validering, og navigationen findes i toppen
af siden som almindelige tekstlinks.

--
Thomas Jari
http://thomas.weblogging.dk