png stadig et problem i IE?
Fra : Ask Josephsen

Dato : 11-05-06 09:42

Hep

Jeg har et webdesign med billeder der gerne skulle fungere på flere
forskellige baggrunde - dvs. transperans i billedets baggrund vil være
ideelt. Men gif'er skal jo helst kende den baggrundsfarve der ligger bag
den transperante farve, hvorimod png'er kan blende til enhver
baggrundsfarve. Dvs. at png'er vil virke bedst når baggrunden bag samme
billed vil variere.

Spørgsmålet er, er der nogle problemer i at bruge png'er på sin
hjemmeside - mindes at IE havde problemer med at vise png'e, men er det
et gammelt problem eller skal man stadig ta' hensyn til det?

Takker

Ask

Fra : per christoffersen

Dato : 11-05-06 10:17

"Ask Josephsen" <ask_rem@rem_minreklame.dk> skrev i en meddelelse

> Spørgsmålet er, er der nogle problemer i at bruge png'er på sin
> hjemmeside - mindes at IE havde problemer med at vise png'e, men er det et
> gammelt problem eller skal man stadig ta' hensyn til det?

IE kan heller ikke (af sig selv) i de nyeste versioner vise
alpha-transparens i PNG-er.
Det vil sige at man kun kan anvende gammeldags transparens, som i en GIF.

Man kan scripte sig ud af det, - se feks. her:
http://homepage.ntlworld.com/bobosola/

/Per

Fra : Ask Josephsen

Dato : 11-05-06 14:00

per christoffersen skrev:

> Man kan scripte sig ud af det, - se feks. her:
> http://homepage.ntlworld.com/bobosola/
>
> /Per

Tak for hjælpen ... Scripting er desværre ikke en mulighed så jeg må se
om ikke designet kan ændres så baggrundene altid er ens.

Mvh.
Ask