Kan alle browsere se frameset?
Fra : jeppe

Dato : 08-05-06 21:29

Hej gruppe..

Jeg tænkte på, hvis man bruger frameset kan alle browsere så se
det? (eller læse det eller hvad man skriver)

Fordi iframe kan alle browsere da ikke se vel?

mvh Jeppe

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-06 21:36

"jeppe" <marci@cssyd.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe..
>
> Jeg tænkte på, hvis man bruger frameset kan alle browsere så se
> det? (eller læse det eller hvad man skriver)

Frames er godt understøttet. Jeg kan ikke i skrivende stund komme i tanke om
en browser der ikke understøtter dem. Men lige meget hvad ændrer det ikke på
at de er forældede, og af samme grund er brugen af dem på vej tilbage.
Heldigvis vil de fleste sige . Der er simpelthen for mange ulemper
forbundet med dem, og andre teknologier gør dem overflødige.

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : jeppe

Dato : 08-05-06 21:45

CS wrote:

> [...]
> Heldigvis vil de fleste sige . Der er simpelthen for mange ulemper
> forbundet med dem, og andre teknologier gør dem overflødige.

Ja okay..
Men det er jo fordi jeg eller koder lidt asp.. og bruger SSI til at forbinde
mine sider.. Men SSI kan jo kun tage dem hvis de ligger på serveren.. Og jeg
skulle gerne havde vist noget der ikke ligger på serveren der.. og kunne ikke
lige komme i tanke om andre måder.. :S

Hvis det var du kender en måde må du meget gerne skrive den .. :p

Men ellers tak..

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-05-06 00:53

jeppe skrev:

> Men det er jo fordi jeg eller koder lidt asp.. og bruger
> SSI til at forbinde mine sider.

Godt!

> Men SSI kan jo kun tage dem hvis de ligger på serveren.
> Og jeg skulle gerne havde vist noget der ikke ligger på
> serveren

Det er ikke tilladt at hente fremmede sider ind på din egen
side, men du kan altid lave et link til disse sider.

Hvad er det du vil lave?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : jeppe

Dato : 09-05-06 14:36

Allan Vebel:

> Godt!

> Det er ikke tilladt at hente fremmede sider ind på din egen
> side, men du kan altid lave et link til disse sider.

Fremmede er så meget sagt.. Det er trosalt min egen side begge to
:p

> Hvad er det du vil lave?

Det er fordi at man med iis 6.0 kan jo lade folk browse efter
noget..

Der er jo ingen grund til at lave det hele i asp når den funktion
er indbygget i iis...

Men den eneste måde man kan få viste den på er jo ved at skrive
adressen.. altså http://minside.dk/ for ellers kan man jo ikke
browse?