Ip på den derhhar besøgt hp
Fra : Kai

Dato : 06-05-06 21:21

Hej
Er der nogen der kender en kode man kan sætte på sin hjemmeside så man kan
se hvem der har besøgt den. Det kunne f.eks være ip adressen
Jeg ved at man kan se det på de hjemmesider man laver inde i webbyen, men
jeg vil også gerne have den muglighed på min egen hjemmeside.
Venlige hilsen
Kaj

Fra : Dennis Munding

Dato : 06-05-06 22:03

Hej Kai!
"Kai" <kai.larsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg ved at man kan se det på de hjemmesider man laver inde i webbyen, men
> jeg vil også gerne have den muglighed på min egen hjemmeside.

Det kan ikke laves med html (mig bekendt!), men derimod skal du bruge noget
php eller asp, og så skal din side have en tilsvarende endelse - f.eks.
side1.php.

Jeg kender ikke koden for asp, men her får du den undtagelsesvis i php:

<? echo $_SERVER["REMOTE_ADDR"]; ?>

Indsættes på siden, hvor ip-adressen ønskes vist.

Hvis du har yderligere spørgsml, kan du stille dem i enten
news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.php eller

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/, http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/, http://www.pe-vagtservice.dk/,
http://www.eds-denmark.dk/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-05-06 22:16

Dennis Munding wrote:

> <? echo $_SERVER["REMOTE_ADDR"]; ?>
>
> Indsættes på siden, hvor ip-adressen ønskes vist.

Den eneste, som får glæde af den kode på siden, er indehaveren af den
detekterede IP.

Hvis ejeren af en hjemmeside skal kunne se, hvile IP-adresser der har besøgt
siden, skal det skrives i en log på serveren.

> Hvis du har yderligere spørgsml, kan du stille dem i

Det vil være et godt sted at få oplyst, hvordan man logger besøgendes IP.

> eller

Tilsvarende her, hvis serveren understøtter asp.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Dennis Munding

Dato : 07-05-06 07:34

Hej Erik!
> [...]
> besøgt
> siden, skal det skrives i en log på serveren.

Der var det vist over min sengetid...
Du har selvfølgelig ret - det skal indskrives i en log, for at ejeren af
siden kan se det...

En mulig løsning er at lave et skjult input-felt, hvor man opfanger
ip-adressen, og så sender det videre til en database....

Fra : Frederik

Dato : 07-05-06 09:34

Kai wrote:
> Hej
> Er der nogen der kender en kode man kan sætte på sin hjemmeside så man kan
> se hvem der har besøgt den. Det kunne f.eks være ip adressen

Der findes en lang række programmer, der kan lave statistik over dine
besøgende. Jeg bruger selv Slimstat, der er let at sætte op og giver
di masser af info om dine besøgende - og så er det gratis!

Tjek det ud på: http://wettone.com/code/slimstat

Et andet alternativ er Google Analytics, der godt nok kræver en
invitation, men du kan registre dig for at få en tilsendt.
http://www.google.com/analytics/

/Frederik