Problemer med validering af iframe
Fra : Tine Gade

Dato : 02-05-06 13:22

Hejsa

Jeg kan ikke se hvad det er jeg har gjort galt omkring min iframe
på denne side:

www.tinegade.dk/CasaBo/casa/budget.htm

-men den vil ihvert fald ikke validere! Jeg har prøvet at ændre
Strict til Transitional uden held...

Nogen gode forslag?!?

Tine

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas Fagerholt

Dato : 02-05-06 13:51

> [...]
> på denne side:
>
> www.tinegade.dk/CasaBo/casa/budget.htm
>
> -men den vil ihvert fald ikke validere! Jeg har prøvet at ændre

iframe er ikke tilladt i xhtml strict. Grunden til at du ikke kan validere
med transitional er, at du har skrevet attributten SRC med stort. Alle
attributter skal være med små bogstaver.

Mvh
Thomas Fagerholt

Fra : Tine Gade

Dato : 02-05-06 14:09

> iframe er ikke tilladt i xhtml strict. Grunden til at du ikke kan validere
> med transitional er, at du har skrevet attributten SRC med stort. Alle
> attributter skal være med små bogstaver.

Ah, tak! Jeg havde forsøgt mig med meget mærkeligt, men ikke lige regnet den
ud med store bogstaver!!!

Nu mangler jeg bare at finde ud af hvorfor checkboksene "svæver" på siden
"Byggebudget" i framen, kan du se det?!?

Fra : Martin

Dato : 02-05-06 16:08

Tine Gade wrote:
> [...]
> på denne side:
>
> www.tinegade.dk/CasaBo/casa/budget.htm
>
> -men den vil ihvert fald ikke validere! Jeg har prøvet at ændre

Et godt forslag...
Prøv at se siden med firefox

Fra : Niels-Jørgen Hvidber~

Dato : 02-05-06 20:45

Martin wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Et godt forslag...
> Prøv at se siden med firefox

Nemlig Ja...
Og et andet godt råd: Glem IFrame! Det er et levn fra de gode gamle
dage hvor 'validering' var et FY! ord eller direkte ukendt.
Har du adgang til/indsigt i at bruge Asp ?
Det vil gøre en løsning 100 gange lettere...

Fra : Tine Gade

Dato : 03-05-06 07:13

> [...]
> Har du adgang til/indsigt i at bruge Asp ?
> Det vil gøre en løsning 100 gange lettere...

Ja, det duer da slet ikke i FF, men hvorfor ikke når det kan validere??

Hvordan vil du foreslå jeg griber sagen an med ASP? Jeg har arbejdet lidt
med det, men kan ikke lige gennemskue hvordan jeg skal lave skiftet
mellem de 4 sider i bunden med ASP?