td og img
Fra : Ole Madsen

Dato : 30-04-06 21:05

Når jeg laver td og img indeni på nogle sider, så bliver det ikke helt
det samme , img presser de andre td, (img samme bredde som td), er der
nogen tommelfingerregel for hvordan man koder rigtigt i sådanne situationer?

Ole

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-04-06 21:23

Ole Madsen wrote:
> Når jeg laver td og img indeni på nogle sider, så bliver det ikke helt
> det samme , img presser de andre td, (img samme bredde som td), er der
> nogen tommelfingerregel

En god tommelfingerregel er at lægge det ud på nettet og komme med et link
til siden, så vi kan se på problemet.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Ole Madsen

Dato : 30-04-06 21:29

Erik Ginnerskov skrev:

> En god tommelfingerregel er at lægge det ud på nettet og komme med et link
> til siden, så vi kan se på problemet.

her www.auning.nu/index.php

tak

Ole

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-05-06 00:09

Ole Madsen skrev:

> Når jeg laver td og img indeni på nogle sider, så bliver
> det ikke helt det samme , img presser de andre td, (img
> samme bredde som td)

Det er netop ulempen ved at designe sine sider med tabeller,
retter man ét sted, bliver resten forskubbet og ødelagt.

> er der nogen tommelfingerregel for hvordan man koder
> rigtigt i sådanne situationer?

Mit råd er at undlade tabeller til design.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Ole Madsen

Dato : 01-05-06 00:17

Allan Vebel skrev:

> Det er netop ulempen ved at designe sine sider med tabeller,
> retter man ét sted, bliver resten forskubbet og ødelagt.

> Mit råd er at undlade tabeller til design.

det er måske ligefrem umoderne? jeg er ikke god til det med div, jeg
kører for meget rundt i det. men tak for svaret

Ole

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-05-06 00:38

Ole Madsen skrev:

> det er måske ligefrem umoderne?

Ja, det kan man godt sige.

> jeg er ikke god til det med div, jeg kører for meget rundt
> i det.

Det lærer du ved at følge lidt med i disse grupper. Jeg har
lavet et eksempel på http://html-faq.dk/2003.asp, og der er
mange andre steder du kan lære noget om det.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Ole Madsen

Dato : 01-05-06 05:47

Allan Vebel skrev:

> Ja, det kan man godt sige.

> Det lærer du ved at følge lidt med i disse grupper. Jeg har
> lavet et eksempel på http://html-faq.dk/2003.asp, og der er
> mange andre steder du kan lære noget om det.

tak for linken

Ole