fixed baggrundsbillede
Fra : Tidemann

Dato : 30-04-06 17:36

Hej NG

Jeg ønsker mig en side hvor body har sort baggrund,
en ramme på 770px med et fixeret billede centreret midtpå,
og så indhold og menu der scroller!

Menuen skal være i højre side og jeg vil ikke ha´ ekstra scroll!!
Jeg har prøvet, men kan ikke finde ud af det...........
er der hjælp at hente??

Jeg kan sagtens fixe billedet på body, men kan det andet ikke lade sig gøre?

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-04-06 20:20

Tidemann wrote:
> Hej NG
>
> Jeg ønsker mig en side hvor body har sort baggrund,
> en ramme på 770px med et fixeret billede centreret midtpå,
> og så indhold og menu der scroller!

I css:

body {
color: #fff;
background: url(bgimg.gif) center center fixed;
text-align: center; /* IE5.x-fix */
}
#side {
width: 770px;
margin:auto;
text-align: left; /* korrektion for IE5.x-fix */
position: relative;
}
#menu {
position: absolute;
top: 0;
right: 0;
width: 170px;
}
#indhold {
padding: 10px 180px 10px 15px;
}

I html:

<[DTD]>
<head>
[indhold i header]
</head>

Det skulle vist sådan cirka gøre det.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-04-06 20:27

Erik Ginnerskov wrote:

> I css:
>
> body {
> color: #fff;
> background: url(bgimg.gif) center center fixed;
> text-align: center; /* IE5.x-fix */
> }

Glemte lige den sorte baggrund:

background: #000 url(bgimg.gif) center center fixed;

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Tidemann

Dato : 01-05-06 16:50

"Erik Ginnerskov"skrev

Tak, det virker....
der manglede bare lige: background-repeat: no-repeat; også, for ellers kommer
billedet på selve body i fuld bredde også.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-05-06 22:59

Tidemann wrote:

> Tak, det virker....
> der manglede bare lige: background-repeat: no-repeat; også, for
> ellers kommer billedet på selve body i fuld bredde også.

Den kan du uden problemer smide ind i samme linje som det andet:

background: #000 url(bgimg.gif) center center no-repeat fixed;

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/