Media types
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 24-04-06 23:06

Jeg har en stylesheet reference, der ser sådan ud:

/*<![CDATA[*/
@import url(/artikler/res/common.css) ;
/*]]>*/

Den skulle være helt gyldig efter alt hvad jeg har læst
om media typer.

Alligevel melder w3c's css-validator en fejl:

unrecognized media screen, projection

Grunden til at jeg er begyndt at bruge den er, at Opera
i projection modus viser siden uden stylesheet, hvis der
ikke er et projection stylesheet. Men det ved alle I
Opera fans sikkert alt om. Hvordan ordner I det?

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-04-06 00:53

Jørgen Farum Jensen wrote:

> [...]
> ikke er et projection stylesheet. Men det ved alle I
> Opera fans sikkert alt om. Hvordan ordner I det?

Den ville jeg så nok lave på denne måde:

[...]

.... altså kalde det samme stylesheet to gange, først til screen og så til
projection. Så burde Opera opføre sig ordentligt og W3C har heller ikke
noget at brokke sig over.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 25-04-06 11:39

Erik Ginnerskov wrote:

> [...]
>
> ... altså kalde det samme stylesheet to gange, først til screen og så til
> projection. Så burde Opera opføre sig ordentligt og W3C har heller ikke

Fint nok, men i hvert fald for så vidt angår
Opera er det overflødigt, den læser nemlig
media="screen, projection"
som det vistnok er tænkt: Attributten media kan
forsynes med en kommasepareret liste over
medietyper, der skal anvende det pågældende
stylesheet.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-04-06 00:58

Jørgen Farum Jensen wrote:

> [...]
> som det vistnok er tænkt: Attributten media kan
> forsynes med en kommasepareret liste over
> medietyper, der skal anvende det pågældende

Men var det ikke det, som du sagde at W3C brokkede sig over?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/